Spotify mukauttaa toimintamalliaan ja leikkaa podcast-tuotannosta. Kaikkiaan 200 työntekijää saa lähteä.
Spotify tiedottaa muutoksista podcast-tuotantoonsa. Jatkossa suoratoistopalvelu aikoo keskittyä yhteistyöhön ”maailman johtavien podcast-tuottajien kanssa” yleisluontoisemman lähestymiskulman sijaan, mikä tiedotteen mukaan auttaa yhtiötä ”tukemaan tuottajayhteisöä paremmin”.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Päivitetyn strategian myötä Spotify irtisanoo 200 työntekijäänsä podcast-osastostaan. Kaikkiaan irtisanomiset vastaavat noin kahta prosenttia yhtiön koko työvoimasta.
Alkuvuodesta Spotify irtisanoi kerralla noin kuusi prosenttia henkilöstöstään.
Irtisanomiset eivät vaikuta jo aiemmin solmittuihin tuotantosopimuksiin, Spotify kertoo, mutta sen Parcast- ja Gimlet-tuotantoryhmät sulautetaan yhteen uudeksi Spotify Studios -yksiköksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotify on viime aikoina panostanut podcasteihin yhä enemmän ja tehnyt merkittäviä yhteistyösopimuksia tunnettunen tuottajien kanssa. Kaikkiaan musiikista parhaiten tunnetulla suoratoistopalvelulla on jo yli 100 miljoonaa podcast-kuuntelijaa, tiedotteessa kerrotaan.
Vastedes Spotify aikoo keskittyä ”tuottamaan entistä enemmän arvoa tuottajille (ja käyttäjille!)”, kuten se asian tiedotteessaan ilmaisee. Lisäksi se etsii jatkuvasti uusia keinoja tukea tuottajia muun muassa analytiikkaa hyödyntämällä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »