Marshall tunnetaan tätä nykyä kenties jo parhaimmin brändinä kuluttajille suunnatuista kuulokkeista ja kaiuttimista. Legendaarisen, viime vuonna 60 vuotta täyttäneen brändin juuret ovat kuitenkin kitaravahvistimissa.
Kuluttajille Marshall-kuulokkeita ja -kaiuttimia on vuodesta 2010 alkaen lisensoidulla brändillä markkinoinut ja myynyt ruotsalainen Zound Industrieas.
Nyt Marshalliin liittyen on tapahtunut mielenkiintoinen yritysjärjestely, sillä Zound Industries on tehnyt sopimuksen brittiläisen vahvistinvalmistajan Marshall Amplificationin ostamisesta. Osana järjestelyä Marshallin perheestä tulee uuden Marshall Groupin suurin osakkeenomistaja 24 prosentin omistusosuudella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Järjestely sisältää kaikki Marshall Amplificationin brändit ja tytäryhtiöt, mukaan lukien Natal Drumsin, Marshall Recordsin ja Marshall Live Agencyn.
Järjestelyn myötä ikoninen brittiläinen brändi ja sen ruotsalainen kumppani yhdistyvät yhdeksi audioteknologian kokonaisuudeksi. Marshall Groupin liikevaihto viimeiseltä 12 kuukaudelta tulee olemaan lähtötilanteessa yli 360 miljoonaa dollaria ja kannattavuuden mainitaan olevan kaksinumeroinen, eli ainakin toistakymmentä prosenttia suhteessa liikevaihtoon.
”Tämän käänteentekevän sopimuksen myötä Marshall Groupista tulee alamme tärkein haastaja ja jännittävin vaihtoehto perinteisille toimijoille, mikä tuo entistä enemmän innovaatioita ja arvoa asiakkaille, työntekijöille ja sijoittajille”, kommentoi Zound Industriesin ja tulevan Marshall Groupin hallituksen puheenjohtaja Henri de Bodinat.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Marshallin perheestä Terry ja Victoria Marshall tulevat liittymään Marshall Groupin hallituksen jäseniksi.
”Siitä lähtien, kun isäni ja minä loimme alkuperäisen Marshall-vahvistimen vuonna 1962, olemme aina etsineet tapoja toimittaa uraauurtavaa Marshall-ääntä kaikentaustaisille ja eri maulla varustetuille musiikin ystäville ympäri maailmaa – ja olen varma, että Marshall Group vie eteenpäin tätä tehtävää ja lisää rakkautta Marshall-brändiä kohtaan”, kommentoi Terry Marshall.
”Marshall Groupin myötä mahdollisuudet edelleen vaikuttaa jatkuvasti modernisoituvaan musiikkiteollisuuteen on erittäin aito. Yhdessä säilytämme Marshall-perinnön ja muokkaamme ’Live Loudin’ tulevaisuutta. Olen työskennellyt isäni kanssa hänen myöhempinä vuosinaan, ja tiedän, että hän olisi innoissaan tästä suunnasta ja mahdollisuudesta tavoittaa laajempi maailmanlaajuinen yleisö innovatiivisella ja intohimolla, jota hänellä oli aina runsaasti”, jatkaa Victoria Marshall.
Zound Industriesin perustajalla ja hallituksessa vuonna 2018 asti toimineella Konrad Bergströmillä kerrotaan olleen tärkeä roolinsa Zound Industriesin ja Marshall Amplificationin tuomisessa yhteen. Hän jatkaa Marshall Groupin neuvonantajana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Olen ylpeä siitä, että tämä sopimus on vihdoin saatu päätökseen. Viime vuosina Marshall-brändillä saavuttamamme menestys nähdään pian lämmittelynä uudelle brittiläis-ruotsalaiselle menestykselle, joka ravistelee teknologia- ja musiikkiteollisuutta perusteilleen”, Konrad Bergström kommentoi.
Vuonna 2022 Zound Industriesin liikevaihdon kerrotaan kasvaneen 44 prosentilla edellisvuodesta yli 300 miljoonaan dollariin ja liikevoiton olleen 10,3 prosenttia liikevaihdosta, noin 30 miljoonaa dollaria.
”Yhdistämällä vahvuutemme ja ainutlaatuisen asemamme Marshall Groupina ruokkivat kunnianhimoamme luoda huippuluokan, innovatiivisia tuotteita ja kokemuksia muusikoille ja musiikin ystäville ympäri maailman. Zound on osoittanut olevansa globaali, nopeasti kasvava ja edistyksellinen yritys. Marshall Groupin avulla aiomme nopeuttaa kannattavaa kasvuamme 100 miljardin dollarin markkinoilla”, kommentoi Zound Industriesin ja uuden Marshall Groupin toimitusjohtaja Jeremy de Maillard.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »