Metan Instagram-palveluun alkaa ilmestyä uudenlaisia mainoksia.
Instagramissa mainoksia voi jatkossa näkyä myös hakutulosten yhteydessä. Mainokset näkyvät osana selattavaa syötettä, joka esitetään hakutuloksista avatun julkaisun jälkeen.
Kyse on aluksi rajatusta kokeilusta, jonka jälkeen uudet hakutulosten yhteydessä esitettävät mainokset on tarkoitus tuoda saataville maailmanlaajuisesti tulevien kuukausien aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Hakutulosten yhteydessä näkyvien mainosten pitäisi liittyä tehtyyn hakuun. Esimerkiksi ihonhoitoon liittyvän haun yhteydessä näkyy ihonhoitotuotteiden mainoksia ja niin edelleen.
Toisena uutuutena Instagramiin ovat tulossa niin sanotut muistutusmainokset, Reminder Ads. Ne mahdollistavat yrityksille erilaisten tapahtumien julkistamisen ja niistä myöhemmin ilmoituksella muistuttamisen tätä pyytäneille Instagram-käyttäjille.
Käyttäjät voivat saada tapahtumasta jopa kolme muistutusta: päivää ennen tapahtumaa, 15 minuuttia ennen sekä tapahtuman alkaessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muistutusmainokset tulevat saataville kaikille mainostajille yhtenä uutena vaihtoehtona Instagramin sisältösyötteessä näkyvien mainosten osalta.
Pääosan liikevaihdostaan palveluissaan esitettävistä mainoksista keräävä Meta Platforms on kärsinyt viime aikoina yleisesti heikentyneen taloustilanteen hidastamasta kysynnästä. Loka-joulukuussa Metan mainosliikevaihto laski 4,4 prosenttia vuotta aiemmasta 31,2 miljardiin dollariin.
Osaltaan heikkenevään kehitykseen Meta on reagoinut lisäämällä mainospaikkoja eri palveluissaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »