Kauppaketju Tokmannin sovellus saavutti suuren suosion jo ennen virallista lanseeraustaan.
Tokmannin sovellus julkaistiin sovelluskaupoissa 20. helmikuuta, mutta Tokmanni ei vielä tuolloin erikseen tiedottanut asiasta.
Alkuun vain Tokmannin henkilökunnalle tesikäyttöön ajateltu mobiilisovellus nousi kuitenkin välittömästi suureen suosioon asiakkaiden keskuudessa. Tokmanni-sovellusta ladattiin kymmeniä tuhansia kertoja vain muutamassa päivässä jo ennen varsinaista lanseerausta. Sovellus sai lentävän lähdön erityisesti kahvitarjouksen sisältäneen etukuponkinsa ansiosta, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kahvikupongilla sai Juhla Mokka -kahvia noin kahden euron hintaan, kun sen hinta normaalisti on noin kuusi euroa.
”Osasimme odottaa mobiilisovelluksestamme löytyvien etukuponkien puhuttelevan asiakkaitamme. Nyt jo kymmenet tuhannet asiakkaamme ovat ottaneet Tokmanni-mobiilisovelluksemme omakseen, mikä on valtaisan iloinen yllätys etenkin siksi, että emme ole vielä edes lanseeranneet sitä.”
”Mobiilisovelluksemme ensitaival samoin kuin Tokmanni Klubin jo kahden miljoonan halpojen hintojen ystävän rajapyykin saavuttaminen vain noin 4,4 miljoonan täysi-ikäisen asukkaan Suomessa osoittavat osaltaan, kuinka tärkeä rooli kahvilla ja muilla tarjouksilla on meidän suomalaisten sydämissä.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tokmanni-sovelluksesta löytyvät etukuponkien lisäksi muitakin ominaisuuksia – esimerkiksi mahdollisuus tunnistautua Tokmanni Klubin jäseniksi nyt myös mobiililaitteillaan. Lisäksi sovelluksesta löytyvät tiedot muista tarjouksista, sähköiset kuitti- ja takuutiedot, pääsy Tokmannin verkkokauppaan sekä Tokmannin myymälöiden yhteystiedot ja aukioloajat.
”Myymälöidemme kassoilla riittää, että vilauttaa sovelluksesta löytyvää QR-koodia. Tämä paitsi nopeuttaa asioimista kassoillamme myös tuo lisää valinnanvaraa heille, jotka ovat aiemmin luetelleet puhelinnumeronsa tai näyttäneet sen esimerkiksi kanta-asiakaskortistaan tai muistilapuiltaan.”
Henkilötunnuksensa tunnistautumisvälineeksi lisänneet asiakkaat ovat voineet – ja voivat jatkossakin – tunnistautua kanta-asiakkaiksi käteväsi myös ajokorteillaan tai muilla virallisilla, kuvan ja viivakoodin sisältävillä henkilöllisyystodistuksillaan.
Tokmanni Klubissa on jo yli kaksi miljoonaa 18 vuotta täyttänyttä jäsentä, kun Suomessa on kaikkiaan noin 4,5 miljoonaa täysi-ikäistä asukasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tokmannilla helmikuussa ensi kertaa tarjotut sähköiset etukupongit löytyvät jatkossakin mobiilisovelluksesta.
”Etukuponkien avulla Tokmanni Klubin jäsenet saavat esimerkiksi sellaisia yksilöityjä tai tiettyjä myymälöitä koskevia etuja, kaupanpäällisiä ja muita lahjoja, jollaisia ei muualta saa”, Ääri kertoo.
”Kahvi nosti etukuponkimme koko kansan puheenaiheeksi, mutta selvää on, että tulemme jatkossakin tarjoamaan asiakkaitamme aidosti puhuttelevia, monipuolisia etuja. Juuri nyt etukuponkiemme joukossa on esimerkiksi suklaata, Iittalaa ja suihkusaippuaa, ja lisää yllätyksiä on luvassa. Samaan aikaan meiltä löytyy esimerkiksi Tokmannin klubi- ja muita tarjouksia sekä muita etuja”, hän täydentää.
Tokmanni-sovellus on saatavilla Androidille Google Playsta sekä iPhonelle App Storesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mobiilisovelluksen käyttäminen edellyttää, että asiakas on Tokmanni Klubi -etuohjelman jäsen. Jäseneksi voi liittyä esimerkiksi mobiilisovelluksen avulla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »