Googlen ostama kehitystiimi on selvinnyt hiljattain toteutetuista, suurista irtisanomisista. Liist-startupista tuotu henkilöstö kehittää uutta tuotetta nuorille.
Area 120 on Googlen kokeellisiin ja muuten erikoisiin projekteihin keskittynyt ajatushautomo, johon hiljattaiset jätti-irtisanomiset iskivät kovaa. Google ajoi alas kaikki Area 120:n projektit kolmea lukuun ottamatta, ja yksi selvinneistä on aiemmin yritysostolla jaostoon liitetty tiimi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Google sulautti Liist-nimisen startupin hiljaisesti itseensä elokuun 2022 tienoilla. Tähän saakka Instagram- ja TikTok-julkaisuissa nähtyjen paikkojen tallentamiseen suunnattua karttasovellusta kehittänyt tiimi näyttää nyt saaneen uuden tehtävän.
Osana Area 120 -osastoa tiimin on määrä kehittää ”Z-sukupolvelle suunnattu tuote”, 9to5Google uutisoi. Niin kutsutulla Z-sukupolvella viitataan useimmiten 1990-luvun loppupuolelta 2010-luvun alkuun välisenä aikana syntyneisiin ihmisiin.
Toistaiseksi ei ole tietoa, millaista tuotetta ryhmä kehittää, mutta tuotos on joka tapauksessa suunnattu kuluttajamarkkinoille. Sen kohdeyleisö on verrattain nuorta, vanhimmillaankin noin 25-vuotiasta, mikä antaa jotakin osviittaa projektista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Konkreettisen tuotteen sijaan kyseessä voi toki olla myös esimerkiksi sovellus, ja lisää projektista kuultaneen myöhemmin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »