Kelan verkkopalvelut ja Kanta-palvelut ovat olleet perjantaina 9. joulukuuta väliaikaisesti poissa käytöstä palvelunestohyökkäysten vuoksi.
Kelan mukaan hyökkäyksen myötä asiakkaiden tiedot eivät ole olleet vaarassa.
Kelan verkkopalveluihin on kohdistunut torstain ja perjantain välisen yön jälkeen 9. joulukuuta palvelunestohyökkäyksiä, joka ovat kaataneet Kelan verkkopalveluita väliaikaisesti perjantain aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kelan mukaan hyökkäys on kohdistunut laajasti Kelan verkkosivustoihin ja verkkopalveluihin, sisältäen Kanta-palvelut. Hyökkäys ei ole vaikuttanut asiakastietojen turvallisuuteen.
”Palvelunestohyökkäyksiä on liikkeellä paljon, ja olemme Kelassa varautuneet siihen, että ne kohdistuvat ennemmin tai myöhemmin myös meihin. Oma varautumisemme ja prosessimme ovat kunnossa, joten tilanne on meillä hallinnassa”, sanoo Kelan IT-johtaja Jukka Melanen.
Kela kertoo ryhtyneensä vastatoimiin. Korjaustoimenpiteet jatkuvat edelleen ja käyttökatkoja voi vielä esiintyä tilanteen jatkuessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »