Viihdejätti Disneyn suoratoistopalvelusta Disney+:sta on julkaistu tänään ensi kertaa mainoksia sisältävä tilausversio, aluksi Yhdysvalloissa.
Yhdysvalloissa tarjolle tulleen mainoksia sisältävän Disney+ Basic with Ads -tilauksen hinta on 7,99 dollaria kuukaudessa. Samalla tähänastisen Disney+-:n, jatkossa nimeltään Disney+ Premium, hinta nousi nykyisestä 7,99 dollarista peräti 38 prosenttia 10,99 dollariin kuukaudessa.
Entisellä hinnalla Yhdysvalloissa saa siis jatkossa mainoksia sisältävän version, ja ilman mainoksia Disney+:sta joutuu pulittamaan rutkasti lisää.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Disney tarjoaa Yhdysvalloissa yhdistelmätilauksia kahden paikallisen muun suoratoistopalvelunsa, Hulun ja ESPN+:n, kanssa.
Disneyn mukaan Disney+ Basicissa tulee näkymään noin neljä minuuttia mainoksia tunnin sisältöjen katselua kohden. Lasten sisällöissä tai profiileissa mainoksia ei esitetä.
Myös mainosversio Disney+:sta tukee 4K-tarkkuutta, eikä sen sisällöissä ole rajoituksia aiempaan Disney+:aan verrattuna. Toiminnallisuudessa mainoksia sisältävä tilaus eroaa aiemmasta vain offline-katselun mahdottomuudella. Lisäksi toistaiseksi mainoksia sisältävä Disney+ ei tue Roku- tai Windows-alustoja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuonna 2023 Disney suunnittelee mainoksia sisältävän Disney+ -version saatavuuden laajentamista ensimmäisille kansainvälisille markkinoille.
Mainoksia sisältävät versiot suoratoistopalveluista ovat yleistyneet viime aikoina. Myös Netflix julkaisi ensi kertaa mainoksia sisältävän edullisemman tilauksen palvelustaan ensimmäisillä markkinoilla marraskuun alussa.
Disney pyrkii mainoksia sisältävällä tilauksella ylläpitämään palvelun tilaajamäärän kasvua samalla pyrkiessään parantamaan kannattavuutta. Disney+:lla oli viimeisimmän raportointineljänneksen vaihteessa 1. lokakuuta jo 164,2 miljoonaa maksavaa tilaajaa määrän noustua yli 12 miljoonalla 152,1 miljoonasta 2. heinäkuuta. Tilaajamäärän kasvu on ylittänyt odotukset, mutta samalla sijoittajat ovat huolestuneet suurista tappioista. 1. lokakuuta päättyneellä neljänneksellä Disneyn suoratoistopalvelut sisältävä Direct-to-Consumer-segmentti teki liiketappiota 1,474 miljardia dollaria ja tilikaudelta 2022 kaikkiaan 4,015 miljardia dollaria.
Disney+ ylipäänsä julkaistiin ensimmäisillä markkinoilla marraskuussa 2019. Suomessa palvelu avautui syyskuussa 2020.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Disney+ on tarjolla DisneyPlus.comissa joko kuukausi- tai vuositilauksena. Suomessa palvelun hinta on ollut 23. helmikuuta 2021 alkaen mukaan tulleen Star-sisältöosion myötä 8,99 euroa kuukaudessa tai 89,90 euroa vuodessa.
Disney+ on sisältänyt jo alusta alkaen kattavasti Disneyn omia Disney-, Pixar-, Marvel-, Star Wars ja National Geographic -sisältöjä, minkä lisäksi Disney-historian hahmoja esiintyy palvelussa omissa uusissa sarjoissaan ja lyhytelokuvissa. Lisäksi palvelussa on yksinoikeudella alkuperäistuotantoja: lukuisia elokuvia, sarjoja, dokumentteja ja vain palvelussa esitettäviä lyhytelokuvia. Myöhempänä lisäyksenä osaksi Disney+:aa tullut Star-osio sisältää puolestaan Disneyn aikuisille suunnattuja sarjoja ja elokuvia, kun Disney+:n sisältö muuten on pääosin suunnattu koko perheelle.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »