Kenties eniten huomiota Elon Muskin suunnitelmista Twitterin tuotteen kehittämiseksi hänen noustuaan yhtiön pääomistajaksi ja johtoon reilu viikko sitten on herättänyt suunnitelma Twitterin Blue-tilauksen uudistamiseksi.
Muskin mukaan Twitterin tähänastinen malli varmennettujen käyttäjätilien suhteen on ollut ”hevonpaskaa” sen suhteen, kenellä on varmennus ja kenellä ei. Musk kertoikin nopeasti, että jatkossa Twitter aikoo tuoda sinisellä oikein-merkillä merkityn tilin saataville osana uudistettua Twitter Blue -tilausta 8 dollarilla kuukaudessa Yhdysvalloissa hinnan vaihdellessa ostovoiman mukaisesti muilla alueilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Käytännössä siis jatkossa tähän asti tilin varmentamista merkinneen sinisen oikein-merkin profiiliinsa voi myös saada siitä maksamalla, eikä tässä yhteydessä tilin omistajan henkilöllisyyttä vahvisteta luotettavalla tavalla.
Nyt Twitter on julkaissut sovellukselleen päivityksen, joka aloittaa uudistuneen Twitter Blue -tilauksen testauksen ensimmäisillä markkinoilla ja ensimmäisillä käyttäjillä.
Twitter julkaisi alun perin Blue-tilauksensa vuonna 20211, ja sen hinta on ollut 4,99 dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uuden Twitter Blue -tilauksen hinta puolestaan on 7,99 dollaria sen uusien ominaisuuksien kera. Näitä ovat profiilin sinisen oikein-merkin lisäksi pian tulossa olevat uudistukset. Päivityksen julkaisutiedoissa Twitter lupaa Blue-käyttäjille esitettävän puolet vähemmän mainoksia, jotka ovat myös ”kaksin verroin relavantimpia”, sekä tilauksen sisältävän mahdollisuuden julkaista pidempiä videoita ja Blue-käyttäjien nousevan etusijalle vastauksissa, maininnoissa ja haussa.
Päivitetyssä Twitter-sovelluksessa ilmoitusnäkymässä erillinen varmennettujen tilien listaus on nyt käytössä oletuksena ja muilta tulleisiin ilmoituksiin täytyy pyyhkäistä eri näkymään.
Uusikin Twitter Blue ”varmennuksen” kera tulee saataville aluksi Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Isossa-Britanniassa.
Osa päivityksen uudistuksista tapahtuu palvelinpuolen muutoksina ja ovat testissä vasta osalla käyttäjistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudistunut Twitter Blue -tilaus on osa Muskin tavoitteita löytää Twitterille muita tulolähteitä palvelussa esitettävän mainonnan rinnalle. Musk on asettanut pidemmän aikavälin tavoitteeksi toistaiseksi lähes kaiken liikevaihtonsa mainoksista saavalle Twitterille kasvattaa tilauksista tulevan liikevaihdon osuuden puoleen kokonaisliikevaihdosta.
Yhtenä toisena uudistuksena The Washingpon Post on kertonut Twitterin kehittävän nyt pikavauhdilla myös uutta mahdollisuutta julkaista Twitterissä videoita, joiden katselu vaatii maksun. Twitter ottaisi osan näiden videoiden myyntituloista lopun päätyessä videon julkaisijalle. Tämän Paywalled Video -nimellä kulkevan toiminnon kehityksen on ollut tarkoitus myös tapahtua vain parissa viikossa. Twitterin sisällä tämä uusi toiminto on kuitenkin raportoidusti joutunut arvioitavaksi siihen liittyvien riskien, kuten tekijänoikeuksien, sisällöntuottajien luotettavuuteen liittyvien ongelmien ja muiden laillisten epäkohtien osalta.
Maksullisten palvelujen painoarvo Twitterille on vain kasvanut sen myötä, että Muskin mukaan Twitterin liikevaihto on pudonnut massiivisesti.
”Twitterin liikevaihto on pudonnut massiivisesti mainostajia painostavien aktivistiryhmien takia, vaikka sisällön moderoinnin osalta mikään ei ole muuttunut ja teimme kaikkemme aktivistien rauhoittamiseksi”, Musk itse twiittasi perjantaina. ”He yrittävät tuhota sananvapauden Amerikassa”, hän jatkoi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muskin sekava toiminta, kohua herättäneet mielipiteet sekä huoli esimerkiksi vihapuheen lisääntymisestä Twitterissä ovat saaneet monet mainostajat vähintään keskeyttämään mainontansa Twitterissä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »