Teknologiayhtiö Huawei on kertonut ekosysteeminsä kehityksestä ja kasvusta vuotuisessa HDC.Europe-kehittäjäkonferenssissaan Web Summit 2022:n yhteydessä Lissabonissa, Portugalissa.
Yhteensä yli 200 kehittäjää ja yritysjohtajaa osallistui HDC.Europe-tapahtumaan, jossa kerrottiin Huawei Mobile Services -palvelujen vaikuttavasta kasvusta sekä Huawein päivityksistä ja visiosta vuodelle 2023.
”Huawein liiketoiminnan visiona on luoda jokaiselle Huawein kuluttaja-asiakkaalle
mahtava kokemus viimeisimmillä teknologioilla – sekä laitteiden että ohjelmistojen osalta.
Innovatiivisten laitteidemme ja yhteistyössä toimivan ekosysteemimme integroimisesta on tullut perusta kuluttajaliiketoimintamme menestykselle Euroopassa”, kommentoi puheessaan HDC.Europessa Huawein Consumer Business Group -liiketoimintaryhmän Euroopan-johtaja William Tian.
”Yhdessä ekosysteemikumppaneidemme kanssa olemme vahvistaneet asemaamme maailman kolmanneksi suurimpana mobiiliekosysteeminä, ja odotamme innolla innovoinnin jatkamista ja kasvua eri markkinoilla”, Tian jatkoi.
Huawein AppGallery-sovelluskauppa on vankistanut asemaansa kolmen suurimman mobiilisovelluskaupan joukossa.
Vuoden 2022 kolmannen neljänneksen aikana AppGalleryn aktiivisten käyttäjien määrä nousi kuukausitasolla jo 580 miljoonaan, joka on 16 prosenttia enemmän kuin kaksi vuotta aiemmin vuoden 2020 kolmannella neljänneksellä. Käyttäjistä 45 miljoonaa on Euroopasta.
Lataukset AppGallery-sovelluskaupasta vuonna 2021 ylsivät 432 miljardiin, 96 prosenttia korkeammalle kuin vuonna 2019.
Huawei tukee eri tavoin kehittäjiä sovellusten tuomisessa saataville AppGalleryn kautta, ja panostaminen yhteistyöhön kumppaneiden kanssa onkin AppGalleryn kehittämisen tärkeimpiä painopisteitä. Yhteensä Huawein ekosysteemin jäseneksi on rekisteröitynyt jo yli 6 miljoonaa kehittäjää määrän kasvettua 200 prosentilla kahden vuoden takaisesta tilanteesta. Huawein tarjoamilla HMS Core -rajapinnoilla varustettuna tarjolla on jo yli 220 000 sovellusta.
HDC.Europe-konferenssissa Huawei julkisti uuden AppGallery-kanta-asiakasohjelman, joka palkitsee sovelluskaupan käyttäjiä erilaisilla alennuksilla. Käyttäjät saavat sovellusten lataamisesta ja sovellusten sisäisistä ostoista tasopisteitä, joiden myötä tarjolla on kasvavia alennuksia.
Nykyisessä haastavassa taloustilanteessa Huawei pyrkii tukemaan kumppaneitaan eri tavoilla, joilla he voivat mahdollisimman kustannustehokkaasti löytää uusia asiakkaita sovelluksilleen ja palveluilleen.
Vuonna 2020 alun perin julkaistu Huawei Ads -verkosto on kasvanut sittemmin kooltaan yli yhdeksänkertaiseksi kattaen nykyisin yli 200 eri toimialaa. Lisäksi samalla Huawei Ads -julkaisijaverkosto on kasvanut nelinkertaiseksi yli 360 000 julkaisijakumppaniin. Vastaavan kasvun odotetaan jatkuvan myös vuoden 2023 aikana.
Huawei Ads -verkoston kautta tapahtuu päivittäin jo yli 3 miljardia mainospyyntöä, ja määrän odotetaan kasvavan jopa nelinkertaiseksi vuoden 2023 aikana.
Huawei on panostanut myös mainosverkostonsa laatuun. Hiljattain Huawei Ads julkisti kumppanuuden johtavan bränditurvallisuuden kumppanin Integral Ad Sciencen kanssa mainosliikenteen varmentamiseen liittyen. Huawei Ads on myös sertifioitu alan johtavien standardien mukaisesti (IAB Europe Certified Vendor ja TAG Certification Against Fraud).
Yhteensä Huawei Ads -verkoston osana toimii nykyisin maailmanlaajuisesti jo yli 60 sertifioitua toimistoa, joista kolmasosa Euroopasta.
Mainosverkoston lisäksi Huawei tarjoaa sovelluskehittäjille laajan ekosysteemin muita palveluja hyödynnettäväksi sovellustensa yhteydessä.
AppGalleryssa julkaisemisen jälkeen monet sovellukset ovat integroituneet Huawei Mobile Services -palvelujen kanssa paremman kokemuksen tarjoamiseksi käyttäjille. Huawei tarjoaa ratkaisuja esimerkiksi hakutoimintoihin, navigaatioon ja maksamiseen liittyen.
Vuoden 2022 aikana Huawei Mobile Services -palvelut ovat myös saaneet monia uusia uusia kumppaneita.
HDC.Europe-konferenssissa Huawei kutsui myös joukon kumppaneita kertomaan menestyksestään. Esille pääsivät muun muassa Huawein HiAi Enginen ja Camera Enginen kanssa integroitunut RECnGO, uudet mainoskumppanit sekä Huawein Petal-haun innovatiiviset integraatiot YieldKitin ja Zeroparkin kanssa.
HDC.Europen toisen päivän iltana jaettiin myös vuotuiset AppGallery Editors’ Choice Awards -palkinnot.
Kokonaisuutena Huawein toiminnan lähtökohtana on aina asiakaskeskeisyys ja lisäarvon tuottaminen käyttäjille – yhdistäen laitteet, ohjelmistot sekä Huawein ekosysteemikumppanien tarjoamat palvelut. Yhteistyön tärkeys on vain korostunut tämänhetkisessä toimintaympäristössä.
”Nykyisenä yhteisömme kohtaamana epävarmuuden aikana olemme sitoutuneita, enemmän kuin ikinä, työskentelemään yhdessä kumppaneidemme kanssa vastataksemme kaikenlaisiin käyttäjien digitaalisiin tarpeisiin eri tilanteissa. Kun siirrymme vuoteen 2023 ja sen jälkeiseen aikaan, on tärkeää, että jatkamme innovointia ja kasvamista yhdessä. Tämä on jotakin, jossa olemme onnistuneet viime vuosina, ja pysymme omistautuneina tarjoamaan saumattomia kokemuksia kaikille käytätjille, sekä nyt että tulevaisuudessa, tavoitellen aina yhteiskunnan kehittämisestä kaikille parempaa”, kommentoi Huawei Mobile Services -palvelujen Euroopan-johtaja Jaime Gonzalo.
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »