TikTokin liikevaihto yli viisinkertaistui Euroopassa viime vuonna, Financial Times uutisoi. Sosiaalisen median palvelun tulos on kuitenkin yhä reilusti pakkasen puolella.
TikTokin liikevaihto Euroopassa kasvoi noin miljardiin euroon viime vuonna, tuoreet tilastot paljastavat. Lukema on yli viisi kertaa suurempi verrattaessa vuoden 2020 liikevaihtoon, joka jäi noin 176 miljoonaan euroon.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Etenkin nuorten suosima, loputtomiin videovirtoihin perustuva TikTok on viime vuosina kasvanut kohisten, mikä näkyy myös Euroopan liikevaihdossa. Tulos jäi kuitenkin yhä reilusti tappiolliseksi.
Vuonna 2021 TikTok teki Euroopassa peräti 919 miljoonaa euroa tappiota. Liikevaihto yli viisinkertaistui, mutta myös tappiot ovat kolmanneksen suuremmat kuin edeltävänä vuonna.
Noin miljardin euron liikevaihdosta yli neljännes, noin 286 miljoonaa, oli peräisin Isosta-Britanniasta. Euroopan unionin maiden osuus oli puolestaan noin 545 miljoonaa eli reilut 50 prosenttia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainosmyynti on TikTokille elintärkeä tulonlähde, ja koko liikevaihdosta noin 822 miljoonaa oli peräisin nimenomaan mainoksista.
Kiinalaisen ByteDancen omistama TikTok on viime aikoina tutkinut entistä enemmän myös kaupankäyntimahdollisuuksia alustallaan, mutta ainakaan vielä klikattavista ostolinkeistä ei ole muodostunut merkittävää tulonlähdettä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »