Viime kuukausina nopeasti kasvanut BeReal on uusi sosiaalisen median hittisovellus. Ranskalaistaustainen BeReal haluaa pitää mainokset poissa ja panostaa mieluummin maksullisiin lisäominaisuuksiin, The Financial Times uutisoi.
BeReal on uudenlainen sosiaalisen median sovellus, jonka etenkin nuoret ovat ottaneet omakseen nopeasti. Sovellus on kasvanut pikavauhtia, ja syyskuun puolivälin tienoilla sillä oli jo 15 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Vuodenvaihteeseen mennessä käyttäjäkunnan odotetaan edelleen kasvavan jopa kymmeniin miljooniin.
Monista muista sosiaalisen median palveluista poiketen BeReal haluaa välttää mainosten lisäämistä palveluunsa. Täysin ilmaisen, mainoksilla höystetyn kokemuksen sijaan BeRealiin aiotaankin suunnitella maksullisia lisätoimintoja, jotka käyttäjät saisivat avattua pienellä kuukausimaksulla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tuoreen raportin mukaan toimintamalli voisi muistuttaa esimerkiksi Discordia, jonka perustoiminnot ovat maksuttomia, mutta 2,99 euron kuukausimaksu avaa käyttöön monenlaisia näppäriä lisiä. Myös BeRealin käyttö olisi täten jatkossakin mahdollista ilmaiseksi.
BeReal kuvanjakosovellus, joka on viime kuukausina noussut etenkin teini-ikäisten suosioon hieman erilaisine toimintamalleineen. Sovellus kehottaa käyttäjiään napsaisemaan kuvan itsestään ja ympäristössään satunnaisena ajankohtana joka päivä. Kun ilmoitus saapuu, on käyttäjällä kaksi minuuttia aikaa jakaa silloinen tilanteensa seuraajien ja tuttavien kanssa.
Sovelluksen kiehtovuus perustuu siihen, että satunnainen ilmoitus lähetetään kaikille tuttaville samaan aikaan. Tehtyjen julkaisujen perusteella BeReal luo eräänlaisen kuvakollaasin, josta kavereiden tekemisiä on helppo katsella hyvässä hengessä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ranskalaissovelluksen suosio on saanut suuremmat toimijat innolla kopioimaan sen menestysreseptiä. Instagramin tiedetään suunnittelevan hyvin samankaltaista uudistusta, ja TikTok ehti jo julkaista oman jäljitelmänsä. Myös Snapchatiin on kehitteillä BeRealia imitoiva toiminto.
Kaikesta päätellen BeReal ei kuitenkaan ole lähdössä kilpailijoidensa tielle, jolla tuloja haetaan mainosmyynnistä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »