Netflix kertoi aiemmin suunnittelevansa merkittävää suunnanmuutosta, kun tähän asti täysin mainoksettomasta palvelusta on tulossa uusi, mainoksia sisältävä tilausmuoto.
Jo aiemmin on kerrottu, Netflixin mainoksellinen tilaus tulee tarjolla ensimmäisillä markkina-alueilla jo vuoden 2022 viimeiseltä neljännekseltä alkaen. Mainosteknologiassa ja -myynnissä Netflixin kumppanina on Microsoft.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt Netflixin uudesta mainoksellisesta tilausmuodosta on saatu lisätietoa.
Bloomberg raportoi, että Netflix harkitsee mainoksia sisältävän tilauksensa hinnan Yhdysvalloissa olevan noin 7-9 dollaria kuukaudessa. Tilauksen hinta olisi näin ollen noin puolet verrattuna Netflixin nykyisin Yhdysvalloissa suosituimpaan kuukausihinnaltaan 15,49 dollarin tilaukseen, joka mahdollistaa katselun kahdella laitteella samanaikaisesti. Edullisimmillaan Netflixin tällä hetkellä saa Yhdysvalloissa 9,99 dollarilla kuukaudessa, jolloin katselu rajoittuu vain yhteen laitteeseen samanaikaisesti.
Netflixin tavoitteena uudella tilausmuodolla on tuoda palvelunsa tarjolle edullisemmalla hinnalla ja houkutella näin lisää asiakkaita, jotka ovat valmiita katselemaan mainoksia vaihtokauppana edullisemmasta hinnasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Netflixin suunnitelmana kerrotaan olevan esittää noin neljä minuuttia mainoksia kohti tuntia sisältöä, joka on tavanomaista kilpailevien palvelujen tasoa vähemmän. Bloombergin lähteiden mukaan mainoksia aiotaan esittää ennen ohjelmia ja niiden aikana, muttei ohjelmien jälkeen. Kaikkien ohjelmien yhteydessä mainoksia ei tule näkymään, esimerkiksi ei ainakaan aluksi lastenohjelmien. Samoin mainoksia ei suunnitella esitettävän Netflixin alkuperäiselokuvien aikana.
Netflix tavoittelee mainoksia sisältävän tilauksensa tuomista tarjolle muutamilla eri markkinoilla jo alkaen vuoden 2022 viimeisen neljänneksen aikana, mutta laaja julkaisu näilläkin markkinoilla voi tapahtua vasta alkuvuonna 2023.
Kaikkea Netflixin sisältöä mainoksellinen tilaus ei tule sisältämään johtuen siitä, että Netflixin täytyy hankkia lisensoimiinsa sisältöihin erikseen oikeuksia esittää niitä mainosten kera ja maksaa tästä sisältöoikeuksien omistajille.
Netflix ei ole antanut julki ennusteitaan uudelle tilausmuodolle odottamastaan tilaajamäärästä tai liikevaihdosta. Tähän asti pitkään mainoksettomalle palvelulle kyse on kuitenkin merkittävästä muutoksesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muista suoratoistopalveluista myös Disney+:sta on tulossa tarjolle mainoksia sisältävä tilausmuoto. Aluksi Yhdysvalloissa tarjolle tuleva Disney+:n mainoksia sisältävä versio tulee tarjolle samalla 7,99 dollarin hinnalla, jolla aiemmin oli tarjolla mainokseton tilaus, jonka hinta nousee samalla 38 prosentilla 10,99 dollariin kuukaudessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »