Netflix kehittelee parhaillaan edullisempaa tilausvaihtoehtoa mainoksilla. Yhteistyökumppanina projektissa on Microsoft.
Netflixiin on tulossa nykyisiä edullisempi tilausvaihtoehto, joka sisältää mainoksia. Toukokuisen raportin mukaan mainoksia nähtäisiin suoratoistopalvelussa jo loppuvuodesta 2022, ja nyt Netflix itse on vahvistanut ryhtyvänsä projektissa yhteistyöhön Microsoftin kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Netflixin tiedotteen mukaan Microsoftista tulee sen ”kansainvälinen mainosteknologian ja -myynnin kumppani”. Mainoksia sisältävien tilausvaihtoehtojen päämääränä on tarjota yhä useammille kuluttajille pääsy suoratoistopalvelun laajaan valikoimaan, ja mainostajille Netflixin puolestaan kerrotaan olevan uudenlainen väylä kuluttajien saavuttamiseen, tiedotteessa sanotaan.
Microsoft puolestaan kertoo mainostajien toimivan jatkossa yhdessä sen kanssa Netflix-kampanjoita suunnitellessaan. Ohjelmistojätti painottaa omassa tiedotteessaan myös tietoturvaa, josta se vakuuttaa tekevänsä prioriteetin käyttäjätietoja käsitellessään.
Toistaiseksi ei ole tarkkaa tietoa siitä, miten mainokset Netflixissä toimivat. Todennäköisesti katselukokemus katkeaa televisiosta ja YouTubesta tuttuihin mainostaukoihin toisinaan, ja myös elokuvan tai sarjan alussa saatetaan esittää muutamia mainoksia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainoksia sisältävien tilausten hinnoista, saatavuudesta eri markkina-alueilla saati tarkasta julkaisuaikataulusta ei vielä ole tietoa. Olemassa oleviin tilauksiin loppuvuodelle odotetut muutokset eivät kuitenkaan vaikuttane.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »