Spotify on ostanut musiikkiaiheisen Heardle-triviapelin. Suoratoistopalvelun tiedotteen mukaan kaupalla halutaan kannustaa käyttäjiä etsimään uutta kuunneltavaa.
Heardle on tietovisailupeli, jossa käyttäjien on alati laajenevien vihjeiden avulla veikattava oikein taustalla soiva kappale. Peli on ikään kuin musiikkiversio aiemmin tänä vuonna ihastuttaneesta Wordlesta, jossa päämääränä oli arvata päivän sana enintään kuudella yrityksellä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kauppahintaa ei ole paljastettu, mutta Spotifyn tavoite Heardle-ostolle on selvä. Yhtiö haluaa innostaa kuuntelijoita löytämään uutta musiikkia ja samalla käyttämään Spotifya entistä enemmän.
Kun Heardlessa arvuutettavan kappaleen veikkaa oikein, saa linkin kyseiseen raitaan Spotifyssa. Kappaletta voi heti siirtyä kuuntelemaan, minkä Spotify toivoo ohjastavan käyttäjiä uuden musiikin pariin.
Heardle on toistaiseksi pelattavissa vain verkkosivustolla, mutta myöhemmin se on määrä integroida läheisemmin osaksi Spotifya. Tarkemmin suunnitelmista ei kuitenkaan vielä kerrottu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Heardle otetaan ensi alkuun osaksi Spotifyta englanninkielisillä markkina-alueilla, kuten Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa ja Australiassa. Myöhemmin se saapuu muillekin markkinoille ja kielialueille, suoratoistopalvelu lupailee. Suomessa peli ei vielä toimi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »