Äänikirjat ovat Spotifyn seuraava aluevaltaus. Suoratoistopalvelun toimitusjohtaja uskoo kuunneltavien kirjojen tarjoavan suuria mahdollisuuksia.
Spotify aikoo laajentaa vauhdilla äänikirjoihin. Yksityiskohdat ovat vielä epäselviä, mutta suoratoistopalvelun mukaantulo saattaa vaikuttaa koko äänikirjamarkkinaan merkittävästi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotifyn toimitusjohtaja Daniel Ekin mukaan äänikirjat ovat valtavan potentiaalinen markkina.
”Uskomme, että äänikirjat monine muotoineen ovat tulevaisuudessa valtava mahdollisuus. Ja aivan kuten podcasteissa, olemme mukana voittaaksemme”, toimitusjohtaja Ek kommentoi Spotifyn tiedotteessa.
Spotify tutkii parhaillaan, miten mainoksia voitaisiin käyttää äänikirjoissa. Vaikuttaisikin siltä, että ainakin osa äänikirjavalikoimasta olisi kuunneltavissa myös ilmaiseksi, millä voisi pitkällä tähtäimellä olla merkittäviä vaikutuksia koko markkinaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotifyn äänikirjasuunnitelma ei ole yllätys, sillä jo viime vuonna musiikkipalvelu tiedotti ostavansa äänikirjojen levittäjänä tunnetun Findawayn. Kauppaa ei ole vieläkään viety loppuun saakka, mutta kaikesta päätellen Spotify haluaa laajentaa äänikirjatarjontaansa vauhdilla.
Spotifyssa on jo ennestään jonkin verran äänikirjoja, mutta ennen pitkää niiden määrä lähtenee nopeaan kasvuun.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »