Samsungin markkinaosuus älykelloissa kasvoi alkuvuodesta verrattuna tammi-maaliskuuhun 2021. Counterpointin tilastot kertovat, mitä markkinoille nyt kuuluu.
Älykelloja myytiin tammi-maaliskuussa peräti 13 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajankohtana vuonna 2021. Vuonna 2020 kasvu oli koronapandemian vuoksi hidasta, mutta sittemmin myös älykellojen kauppa on käynyt mukavasti.
Eniten markkinaosuuttaan kasvatti Samsung, joka toimitti 10,1 prosenttia kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä myydyistä älykelloista. Vuosi sitten korealaisjätti piti hallussaan 7,8 prosenttia markkinoista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ylivoimainen johtaja on yhä Apple 36,1 prosentin osuudellaan. Viime vuoden tammi-maaliskuussa 35,9 prosenttia toimitetuista älykelloista oli Apple Watcheja, joten osuus on pysynyt lähes samana.
Huawei säilytti asemansa kolmantena, vaikka osuus hieman putosikin viime vuodesta (8,1 vs. 7,2 prosenttia). Xiaomi sen sijaan kasvatti toimituksiaan peräti 69 prosentilla ja kipusi listalla jo neljänneksi viiden prosentin osuudellaan.
Kaiken kaikkiaan älykellojen markkinat näyttävät kohtalaisen vakailta, eikä suuria muutoksia ole tapahtunut. Counterpointin tutkijoiden mukaan Applen voittokulkua selittää etenkin vahva brändiuskollisuus, mutta vuoteen 2021 verrattuna Samsungin onnistui silti kasvattaa markkinaosuuttaan eniten.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »