Apple uudelleenjärjestelee palveluliiketoimintaansa, raportoi Business Insider lähteisiinsä perustuen.
Tavoitteena Applella mainitaan olevan erityisesti suoratoistopalveluista ja mainonnasta saatavan liikevaihdon kasvattaminen.
Applen viimeisimmällä 25. syyskuuta 2021 päättyneellä kokonaisella tilikaudella palvelut toivat yhteensä 68,425 miljardin dollarin liikevaihdon 27 prosentin kasvulla edellisestä tilikaudesta. Palvelujen osuus Applen kokonaisliikevaihdosta oli vajaa viidennes (19 prosenttia).
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Merkittävä osa Applen palveluliikevaihdosta kertyy sen ottamasta osuudesta App Storen kautta tapahtuvista sovellusten maksuista sekä Googlen maksamasta korvauksesta oletushakukoneena toimimisesta Applen laitteissa Applen omien palvelujen, kuten iCloud, Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade ja Apple Pay, lisäksi.
Palveluista vastaava johtaja Applen johtoryhmässä on Eddy Cue, jonka kerrotaan jo viime aikoina tehneen muutoksia alaistensa työnkuviin.
Aiemmin myös Applen mainosratkaisuista esimerkiksi App Store -sovelluskaupassa ja Apple News -sovelluksessa vastannut Peter Stern keskittyy jatkossa Cuen vaatimuksesta täysin Applen palveluihin, kuten sen eri palvelut yhteen kokoavaan Apple One -tilaukseen samalla, kun Todd Teresi on ottanut kokonaisuudessaan vastuulleen Applen mainosliiketoiminnan ja raportoi nyt suoraan Eddy Cuelle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Liikevaihdon App Storen hakumainoksista on arvioitu kasvaneen 238 prosentilla 3,7 miljardiin dollariin vuonna, ja kasvun jatkuvan 5,5 miljardiin dollariin tänä vuonna. Kysyntä Applen tarjoamille mainospaikoille on kasvanut, kun Applen tekemät yksityisyysmuutokset ovat johtaneet esimerkiksi Metan palveluissa, kuten Facebookissa ja Instagramissa, esitettävän mainonnan kohdistamisen ja seurannan vaikeutumiseen.
Yhdysvalloissa Apple on myös viime aikoina vahvistanut Apple TV+ -suoratoistopalvelunsa tarjontaa MLB-baseball-otteluilla. Business Insiderin mukaan Apple on aiemmin raportoidulla tavalla neuvotellut myös yhdysvaltalaisen jalkapallon NFL-ottelujen tuomisesta osaksi Apple TV+:aa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »