Facebook aikoo sulkea podcast-palvelunsa ja käytännössä unohtaa kaikki äänisisällöt. Yllättävästä suunnanmuutoksesta kertoo Bloomberg.
Podcastit ja muut äänisisällöt ovat viime vuosina nousseet yhä kiinnostavammiksi, ja monet teknologia- ja kauppa-alan jätit Googlesta Amazoniin ovat jo julkaisseet omat palvelunsa. Myös Facebook-yhtiö Meta tiedotti aiemmin panostavansa podcasteihin ja muuhun äänisisältöön, mutta nyt yhtiö on syystä tai toisesta tekemässä täyskäännöksen.
Facebookin vain noin vuoden ikäinen podcast-palvelu suljetaan lopullisesti 3. kesäkuuta alkaen, ja uuden sisällön lataaminen palveluun estetään jo aiemmin. Myös lyhytkestoiseen äänisisältöön suunnattu Soundbites-toiminto lakkautetaan ja äänikeskusteluhuoneet integroidaan videotakin tukevaan Facebook Liveen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ennen pitkää koko Facebookin äänisisältöjen keskus poistetaan palvelusta. Käyttäjille lakkauttamisesta ei aiota ilmoittaa erikseen, mikä tuottajien on hyvä ottaa huomioon.
Metan lisäksi myös esimerkiksi verkkokauppajätti Amazon on viime aikoina panostanut yhä enemmän podcasteihin, ja palveluiden sekä sisällön määrän kasvaessa kilpailun voitaneen yhä odottaa kiristyvän.
Facebook-yhtiötä äänisisällöt eivät kuitenkaan vaikutakaan kiinnostavan, vaikka vielä vuosi sitten ääni kellossa oli aivan toisenlainen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »