Hiljattain fuusioitunut Warner Bros. Discovery -mediayhtiö tulee sulkemaan vasta 29. maaliskuuta Yhdysvalloissa avautuneen CNN-uutiskanavan suoratoistopalvelun CNN+:n 30. huhtikuuta, kertovat useat eri mediat tänään.
Kerroimme jo viime viikolla, kuinka CNN+ näytti flopanneen todella pahasti.
Tuolloin CNBC raportoi lähteisiinsä perustuen palvelulla olleen vasta alle 10 000 aktiivista käyttäjää päivätasolla pari viikkoa julkaisunsa jälkeen, vaikka palvelun eteen oli tehty jo 300 miljoonan dollarin investoinnit. Mukana tässä summassa on ollut muun muassa merkittävä panostus markkinointiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tänään Axios raportoi sulkemisuutisten yhteydessä CNN+:lla olleen noin 150 000 tilaajaa tämän viikon tiistaina. Myös tätä lukua voidaan pitää heikkona saavutuksena käytettyyn rahamäärään nähden.
CNN+ on ollut tarjolla Yhdysvalloissa 5,99 dollarin kuukausi- tai 59,99 dollarin vuosihinnalla. Palvelu ehdittiin julkaista vain päiviä ennen kuin WarnerMedia yhdistyi Discoveryn kanssa Warner Bros. Discovery -yhtiön muodostamiseksi.
Lähteiden mukaan Warner Bros. Discoveryn toimitusjohtajan David Zaslavin oli jo alkujaan ärsyyntynyt, että WarnerMedian entinen toimitusjohtaja Jason Kilar totetti CNN+:n lanseerauksen ennen fuusiota.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alun perin CNN+:aan oli tarkoitus investoida jopa 1 miljardia dollaria neljän vuoden aikana, mutta nyt palvelu suljetaankin pikavauhtia.
CNN+:aan oli ladattu kovia odotuksia, sillä yhdessä McKinsey-konsulttiyhtiön kanssa luoduissa ennusteissa sille povattiin jopa noin 2 miljoonaa tilaajaa Yhdysvalloista ensimmäisen vuoden aikana ja 15-18 miljoonaa tilaajaa neljän vuoden sisällä julkaisusta. Pidemmän aikavälin ennustetusta tilaajamäärästä merkittävän osan odotettiin tulevan kansainvälisiltä markkinoilta.
CNN+:n osaksi on rekrytoitu tunnettuja nimiä myös kilpailijoilta, mutta nähtävästi ihmiset eivät ole kovin innokkaita tilaamaan erillistä uutisiin keskittyvää suoratoistopalvelua. Viihteeseen panostavat suoratoistopalvelut dominoivat alaa. Päinvastaisesta lanseerausmenestyksestä CNN+:aan nähden esimerkki on Disney+, joka keräsi vuonna 2019 avautuessaan peräti 10 miljoonaa tilaajaa heti julkaisupäivänään.
CNN kokonaisuudessaan on saamassa uuden johtajan 1. toukokuuta aloittavasta Chris Lichtistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
CNN+:sta vastaava CNN:n digitaalisten hankkeiden johtaja Andrew Morse on jättämässä yhtiön.
Axios-julkaisun lähteiden mukaan Warner Bros. Discovery harkitsee CNN+:n sisältöjen lisäämistä CNN:n olemassa olevaan sovellukseen, joka on ilmainen ja sisältää mainoksia. Osa muista suunnitelluista sisällöistä voidaan myös aikanaan julkaista osana yhtiön HBO Max -suoratoistopalvelua.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »