Applen palvelut kärsivät jälleen tiistaina osittaisista ongelmista jatkona maanantain vielä laajemmille ongelmille.
Suomen aikaa maanantai-illalla ongelmat veivät monet Applen palvelut pois käytettävistä jopa useiden tuntien ajaksi. Käyttökatkoksia nähtiin laajasti Applen palveluissa mukaan lukien App Store, iCloud, Siri, iMessage, iTunes Store, Apple Kartat, Apple Music, Apple Podcastit, Apple Arcade, Apple Fitness+, Apple TV+, Missä on…?, FaceTime, Muistiinpanot ja Pörssi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi iCloud-pilvipalvelun toimimattomuus saattoi näkyä synkronoinnin toimimattomuutena myös kolmansien osapuolten sovelluksissa. Maanantain katkos lamautti myös Applen sisäiset järjestelmät estäen esimerkiksi työntekijöiden etätöiden ja Apple Store -liikkeiden palvelun sujumisen tavalliseen tapaan.
Tiistai-illan ongelmat eivät näytä olleen aivan yhtä laajamittaisia, mutta silti Applen Järjestelmän tila -sivu kertoi käyttökatkoksesta jälleen App Storessa, Apple Musicissa, Apple Booksissa, Mac App Storessa ja Podcasteissa, minkä lisäksi Sää, Apple Card ja iCloud-verkkosovellukset kärsivät myös ongelmista. Tiistaina ongelmat kestivät alle kaksi tuntia, ja ne sijoittuivat myöhempään ajankohtaan, jonka vuoksi Suomessa ongelmien vaikutus ei välttämättä ollut yhtä merkittävä.
Apple ei ole kommentoinut mitenkään palvelujensa käyttökatkoja kahtena peräkkäisenä päivänä tai sitä, mikä katkokset on aiheuttanut. Spekulaatioissa esillä ovat olleet myös mahdolliset kyberiskut, mutta toistaiseksi mitään viitteitä tästäkään ei ole ole.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ongelmien esiintyminen erikseen kahtena peräkkäisenä päivänä on kuitenkin melko harvinaista, vaikka muuten jonkinlaiset ongelmat palveluissa ajoittain ovatkin tavallisia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »