Katalonian jalkapallojätti FC Barcelona ja musiikkipalvelu Spotify ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen. Barcelonan ikoninen kotikenttä on vastedes Spotify Camp Nou.
Espanjalainen jalkapallon suurseura FC Barcelona pelaa vastedes kotiottelunsa stadionilla nimeltään Spotify Camp Nou. Spotifyn ja FC Barcelonan pitkäaikaiseksi luonnehdittu yhteistyö käynnistyy virallisesti heinäkuussa 2022, jolloin myös stadionin nimi muuttuu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tarkkoja rahasummia tai sopimuksen kestoa ei julkistuksen yhteydessä paljastettu, mutta nelivuotisen diilin arvo on CBS:n mukaan 310 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria eli noin 280 miljoonaa euroa.
Spotifyn tiedotteen mukaan musiikkipalvelun logo on ensi kaudesta alkaen näkyvästi esillä sekä FC Barcelonan mies- että naisjoukkueen pelipaidoissa.
Pelipaidoissa on tarkoitus ”juhlistaa artisteja maailman eri kolkista”, minkä lisäksi yhteistyö saattaa tulevaisuudessa näkyä laajemmin myös Spotify Camp Nou -stadionilla. Stadionista halutaan luoda kansainvälinen näyttämö niin pelaajille kuin artisteillekin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhteistyön ansiosta Spotify on jatkossa myös FC Barcelonan virallinen musiikkisoitin. Tulevaisuuden varalle suunnitteilla on muunkinlaista yhteistyötä ja uusia yllätyksiä, joista uusi parivaljakko aikoo myöhemmin tiedottaa tarkemmin.
Spotifyn mukaan suurin osa FC Barcelonan kannattajista on alle 30-vuotiaita nuoria. Heitä on runsaasti myös Intiassa, Latinalaisessa Amerikassa ja Indonesiassa, missä musiikkipalvelu on viime aikoina kasvanut vauhdilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »