Microsoft on julkaissut DirectStorage-rajapinnan pelinkehittäjille. Odotettu julkaisu saattaa parantaa pelikokemusta selvästi.
Microsoftin Xbox Series X -pelikonsoli kykenee lataamaan sisältöä suoraan NVMe-standardia tukevasta SSD-massamuistista grafiikkasuorittimelle (GPU) ilman tarvetta erillisille keskusyksikön suorittamille purkutoimille. Käytännössä tämä tarkoittaa, että pelikonsoli pystyy lataamaan valtaviakin maailmoja huomattavasti aiempaa nopeammin, ja pian sama onnistuu myös tietokoneilla.
Microsoftin nyt virallisesti julkaisema DirectStorage-rajapinta tuo Xbox Series X -pelikonsolilta tutun toimintamallin tietokonepelien kehittäjien käyttöön. Täten myös PC-pelit voivat tulevaisuudessa sekä avautua että latautua reilusti aiempaa ripeämmin, mikä luonnollisesti parantaa koko kokemusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusi rajapinta on käytettävissä sekä Windows 10:llä että Windows 11:llä, joskin Microsoft suosittelee pelaajille ensisijaisesti uudempaa Windows 11 -ohjelmistoaan.
Vielä nopeammin latautuvia PC-pelejä ei kuitenkaan ole saatavilla, sillä uusi rajapinta on vasta julkaistu kehittäjille. Teknologia on ollut koekäytössä rajatusti jo heinäkuusta 2021, joten kovinkaan kauaa ei välttämättä tarvitse odottaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »