Honor tähtää myyntinsä kaksinkertaistamiseen vuonna 2022. Yhtiö tavoittelee nyt vahvaa kasvua Kiinan kotimarkkinoiden ulkopuolisilla avainmarkkinoilla.
Tällä viikolla Barcelonan Mobile World Congress -messujen yhteydessä globaalissa lanseeraustilaisuudessaan Honor julkisti uudet Magic4-sarjan huippupuhelimensa Magic4:n ja Magic4 Pron, Honor Watch GS 3 -älykellon sekä Honor Earbuds 3 Pro -kuulokkeet. Lisäksi aiemmin alkuvuodesta 2022 Honor julkisti ensimmäisen taittuvanäyttöisen älypuhelimensa Magic V:n Kiinan markkinoille.
Honor pääsi itsenäisenä yhtiönä vauhtiin toden teolla vuoden 2021 aikana Huawein myytyä brändin ja liiketoiminnan uusille omistajille marraskuussa 2020 ilmoitetussa kaupassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuoden 2021 aikana Honor kasvoi vahvasti jo Kiinan kotimarkkinoillaan, joissa se ylsi tutkimusyhtiö Counterpoint Researchin mukaan älypuhelintoimituksissa vuoden viimeisellä neljänneksellä loka-joulukuussa jo toiseksi suurimmaksi – edellään vain Apple.
”Koemme uskomatonta kasvua, ja uudet MWC 2022:n aikana juuri julkistamamme tuotteet johdattavat brändiä entisestään eteenpäin laajemmalle yleisölle”, kommentoi Honor Devicen toimitusjohtaja George Zhao.
”Tänään meillä on enemmän tilaa kehittää omaa strategiaamme ja luoda globaali brändi”, sanoo Zhao.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kasvun jatkamiseksi esimerkiksi alaa vaivaavan yleisen piiripulan aikana, aikoo Honor keskittyä kansainvälisiin avainmarkkinoihin, joissa sillä on vahva perusta ja jossa Honor-brändin tunnettuus on korkea. Tällä hetkellä Honor kertoo sillä olevan kumppanina yli 200 merkittävää operaattoria ja kanavakumppania, joista 98 on Euroopassa.
Euroopan älypuhelinmarkkinoille itsenäinen Honor palasi loppuvuodesta 2021 Honor 50 -5G-älypuhelinmallilla, joka tuli Suomessakin myyntiin 15. marraskuuta alkaen. Lisäksi valituille markkinoille Euroopassa Honor toi myös 4G-älypuhelimen Honor 50 Liten. Kiinan markkinoilla Honor esitteli vuoden 2021 aikana jo yli kaksikymmentä erilaista uutta älypuhelinmallia.
Yhteensä Honor 50 on Honorin mukaan saatavilla 49 maassa, ja nyt Honor suunnittelee tuovansa lisää tuotteita maailman markkinoille tämän vuoden aikana, mukaan lukien Honor Magic -sarjasta, Honor N -sarjasta sekä Honor X -sarjasta.
Honor on kertonut henkilöstömääränsä myös kasvaneen yli 11 000 työntekijään, joista yli 55 prosenttia työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä. Honorilla on nykyisin kuusi tutkimus- ja tuotekehityskeskusta, mukaan lukien yhdet Ranskassa ja Japanissa, sekä yli 100 pienempää innovaatiolaboratiotoimipistettä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »