Kilpailu ruoan verkkokaupassa Suomessa kiristyy, ja K-ryhmä vastaa tilanteeseen uudistamalla K-Ruoka-mobiilisovelluksensa paremmaksi erityisesti ruoan verkkokaupan osalta.
K-ryhmän mukaan sen verkkokaupan asiakkaista jo noin joka viides tekee tilauksensa mobiilisovelluksessa, ja uusi K-Ruoka-sovellus tekee tilaamisesta entistä sujuvampaa.
Yksi uuden sovelluksen tavoitteista on tarjota asiakkaalle sama ostokokemus kuin kivijalkakaupassa. Inspiroivuus, paikalliset tuotteet ja kauppakohtaiset valikoimat ovat K-ryhmän mukaan entistä vahvemmin osa myös sovellusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Parannuksia on kehitetty ja testattu syksyn ajan yhdessä asiakkaiden kanssa. Tilauksen voi esimerkiksi aloittaa tietokoneen selaimella ja viimeistellä sovelluksessa, jossa selaimella tehtyyn tilaukseen voi myös lisätä tuotteita myöhemmin. Yksittäisten kauppojen verkkoon räätälöimät valikoimat, kuten pientuottajien tai palvelutiskin tuotteet, ovat paremmin asiakkaiden saatavilla. Monia toimintoja, kuten tuotetietojen selailua, on uudistettu asiakaspalautteiden pohjalta. Lisäksi sovellusta pystytään jatkossa kehittämään entistä nopeammin asiakkaiden toiveiden perusteella.
K-Ruoka-sovelluksella on jo miljoona rekisteröitynyttä käyttäjää.
”Olemme Suomen ruoan verkkokaupan markkinajohtaja, ja kehitämme jatkuvasti digitaalisia palveluitamme vastaamaan asiakkaidemme muuttuvia tarpeita. Yhä useampi tekee tilauksensa tulevaisuudessa puhelimella, ja uusi sovellus tekee siitä entistä helpompaa”, Keskon ruoan verkkokaupan ja digitaalisten palvelujen johtaja Antti Rajala taustoittaa. ”Kauppamme ovat tunnettuja siitä, että ne ovat valikoimaltaan aina asiakkaidensa näköisiä. Tämä näkyy myös sovelluksessamme, joka on jatkossa entistä enemmän asiakkaan oman K-kaupan näköinen”, Rajala kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudistuneen verkkokaupan lisäksi K-Ruoka-sovellus tarjoaa Plussa-jäsenille jatkossa yhä enemmän personoituja etuja ja ominaisuuksia. Jo tähän mennessä asiakas on voinut esimerkiksi tarkastella omien ostostensa ilmasto-, kotimaisuus- ja ravitsemustasoja sekä saada tarjouksia niistä tuotteista, joita useimmiten ostaa.
Uusi ominaisuus sovelluksessa on Ruokavuotesi-tarina, joka summaa asiakkaan ostokset ja huippuhetket vuoden 2021 Plussa-ostosten perusteella. Se kertoo visuaalisesti kiinnostavassa muodossa, mikä tekee asiakkaasta hänen ostostensa perusteella uniikin suhteessa muihin ja mitkä ovat olleet esimerkiksi omat suosikkituotteet viime vuonna.
”Haluamme auttaa asiakkaitamme tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja, ja henkilökohtaisemman palvelun tarjoaminen on tässä avainasemassa. Asiakkaan yksilöllinen Ruokavuotesi-tarina on uusin toimintomme matkalla kohti yhä henkilökohtaisempaa asiakaskokemusta digitaalisissa palveluissamme”, Rajala summaa.
Uusi sovellus tulee asiakkaiden ladattavaksi K-ryhmän mukaan helmikuun aikana. Applen iPhonelle testiversio Uudistuva K-Ruoka -nimellä on kuitenkin jo nyt saatavilla App Storesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kilpailua ruoan verkkokaupassa kiristää tänä vuonna muun muassa uusi tulokas, vain verkkokauppana toimiva norjalainen Oda, joka aloitti toimintansa pääkaupunkiseudulla helmikuun alussa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »