Apple on julkaissut katsauksen sen eri palvelujen kehittymiseen ja suosioon vuoden 2021 aikana. Palvelujen painoarvo Applen liiketoiminnassa on viime vuosina jatkuvasti kasvanut.
”Applen maailmanluokan palveluportfolio osoittautui tarpeelliseksi vuonna 2021, ihmisten ympäri maailman etsiessä uusia tapoja pysyä viihteen äärellä, informoituna, yhteydessä, ja inspiroituneena. Yli 745 miljoonalla maksetulla tilauksella, Apple jatkaa maailman kehittäjien, artistien ja tarinankertojien yhdistämistä yli miljardin laitteen käyttäjiin, tarjoten tehokkaita työkaluja, sisältöjä ja kokemuksia, jotka rikastavat heidän elämäänsä perusteellisella tavalla jokainen päivä”, kehuskelee palveluista Applella vastaava johtaja Eddy Cue osana Applen tiedotetta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple kertaa tiedotteessaan palveluidensa uudistuksia vuoden 2021 aikana, mutta mielenkiintoisempia ovat uudet julkaistut luvut suosiosta.
Applen mukaan sovelluskehittäjät ovat ansainneet Applen App Store -sovelluskaupan kautta sovelluksillaan yli 260 miljardia dollaria kaupan avautumisesta vuonna 2008 lähtien. Tämä summa on noussut vuodessa peräti noin 60 miljardilla dollarilla, lähemmäs 53 miljardilla eurolla, eli sovelluskehittäjille ja osan kaupan tuotoista itselleen nappaavalle Applelle vuosi 2021 oli tässä suhteessa menestyksekäs – ja luonnollisesti jälleen ennätyksellinen myynnin suhteen.
Yhteensä App Storessa vierailee Applen mukaan viikkotasolla 600 miljoonaa ihmistä 175 eri maasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Hiljattain jouluaaton ja uudenvuodenaaton välisenä aikana App Store -myynti kasvoi Applen mukaan kaksinumeroisesti, eli yli 10 prosentin vauhtia.
Yksi App Storen osalta Applen viimeaikaisimmista uusista avauksista on Apple Arcade -tilaus, jonka kautta on nyt tarjolla yli 200 peliä yhdellä kuukausi- tai vuosimaksulla, ilman mainoksia.
Apple Pay -maksupalvelunsa osalta Apple kertoi sillä olevan nyt lähes 9 000 pankkikumppania ympäri maailman. Apple Pay on saatavilla lähes 60 maassa ja alueella, ja mukaan tuli yhdeksän uutta markkinaa vuoden 2021 aikana. Joukkoliikenteen kortit osana Applen Lompakkoa toimivat jo yli 200 kaupungissa. Lisäksi Applen Lompakko-sovelluksessa käytettiin yli 30 miljoonaa NFC-lippua viime vuonna eri tapahtumissa Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Suoratoistopalvelunsa Apple TV+:n osalta Apple ei paljastanut tilaaja- tai katselumääriä, vaan nosti esiin Apple TV+:n palkintomenestyksen. Kahden ensimmäisen vuotensa aikana Apple TV+:n sisällöt ovat keränneet 763 palkintoehdokkuutta ja yhteensä 190 voittoa eri tahojen jakamista palkinnoista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen Kirjat-sovelluksen kaupassa on puolestaan tarjolla Applen mukaan yhteensä yli 8 miljoonaa kirjaa tai äänikirjaa, ja yli 100 miljoonaa ihmistä käyttää Applen kirjakauppaa kuukausitasolla.
Yksi Applen viimeisimmistä lisäyksistä ja toistaiseksi vasta valituilla markkinoilla saatavissa olevista palveluista on Apple Fitness+, joka tarjoaa erilaisia liikuntaharjoitussisältöjä. Applen mukaan Apple Fitness+:n tarjoama sisältökatalogi lähestyy 2 000 harjoitussessiota. Apple Fitness+ toimii yhdessä Apple Watchin kanssa, ja uutuutena palveluun tulevat nyt mukaan Time to Run -harjoitukset.
Vuoden 2022 osalta Apple vahvisti jo aiemmin kertomansa suunnitelman uudesta klassisen musiikin sovelluksesta laajentamaan Applen musiikkipalvelujen tarjontaa. Lisäksi Kartat-sovelluksen 3D-kartat ovat laajentumassa valittuihin kaupunkeihin Kanadassa tänä vuonna, ja Yhdysvalloissa ensimmäisissä osavaltioissa on tulossa tarjolle mahdollisuus lisätä ajo- ja/tai henkilökortti osaksi Applen Lompakko-sovellusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »