Tänään keväisen kampanjan kautta löytyneet Suomen värit on julkaistu Suomen todelliset -väripalettina Pantonen standardisoimina värikoodeina.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
#truecolorsfinland-tunnisteella jaetusta yli 4 000 kuvasta muodostui Google Cloud Visionin tekoälyn avulla kymmensävyisen väripaletti, joka on muutettu nyt Pantone Matching Systemin standardoimiksi värikoodeiksi. OnePlussan ja Pantonen yhteistyön tulos on OnePlussan mukaan maailman ensimmäinen maalle määritelty väripaletti, joka on kaikkien käytettävissä.
Pantone Matching System (PMS) on standardiksi muodostunut suunnittelu- ja painoteollisuuden värijärjestelmä, jonka värit tunnistetaan PMS-värikartan järjestysnumerolla. Eri alojen suunnittelijoille tarkoitetun Pantone Connect -työkalun kautta väripaletti on kaikkien käytettävissä.
OnePlus kertoo, että Suomen väripaletin lopulliset sävyt yllättivät kansainväliset väriammattilaiset.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Pidimme tarkasti silmällä väripaletin kehittymistä kevään aikana. Me tunnemme Suomen maailman onnellisimpana maana, ja suomalaisen puhtaan luonnon. Paletin lopulliset sävyt yllättivät meidät iloisesti ja meille ne kuvaavat Suomea; harmonisessa paletissa näkyvät havumetsien, luonnonvesien ja kallioiden harmaat ja salmiakin musta. Nyt pääsemme seuraamaan miten eri alojen suunnittelijat ja taiteilijat ryhtyvät käyttämään värejä, ja millaisia yhteistöitä Pantone Connect -työkalun kautta syntyy”, sanoo Pantone LLC:n Pantone Color Instituten varatoimitusjohtaja Laurie Pressman.
”Olemme innoissamme kuinka paljon suomalaiset ottivat osaa väripaletin muodostamiseen. True Colors of Finland on tuonut esiin miten paljon kauneutta ympäristössämme on ja miten sen toistamiseen ei tarvita filttereitä tai jälkikäsittelyä. Uskomme, että suomalaiset ottavat värit omikseen, ja että ne tuovat paljon inspiraatiota sekä eri alojen suunnittelijoille, taiteilijoille että ihan jokaiselle suomalaiselle”, OnePlussan Euroopan strategiajohtaja Tuomas Lampén puolestaan toteaa.
Kampanjan aikana kertyneet valokuvat, joista väripaletti koostuu, ovat yhä esillä kampanjan
verkkosivuilla.
True Colors of Finland -kampanja toteutettiin keväällä OnePlus 9 -sarjan älypuhelinten yhteydessä niiden aloittaman Hasselblad-kumppanuuden myötä. OnePlus on toteuttanut kameroiden värikalibroinnin yhdessä ruotsalaisen kameravalmistaja Hasselbladin kanssa, ja kampanjalla haluttiin korostaa nostaa esiin OnePlus 9 -älypuhelinten kameroiden luonnollisena keräämiä värejä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »