Gigantin 11-päiväinen 19.-29. marraskuuta järjestetty Black Friday -kampanja ylsi uuteen myyntiennätykseen pandemiarasitteista ja komponenttipulan aiheuttamista saatavuushaasteista huolimatta. Hitiksi nousivat erityisesti robottipölynimurit.
Gigantin mukaan kampanjan myynnin kasvu viime vuoteen nähden oli ”useita prosentteja”. Viime vuonna ensi kertaa 11-päiväiseksi laajentuneen kampanjan myynti kasvoi lähes 40 prosenttia.
Tänä vuonna myynti vahvistui etenkin verkossa, mutta myös myymälöissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Verkkokaupan uskomattoman ennätysvuoden 2020 luvut saavutettiin nopeasti ja ylitettiin miljoonilla kampanjan aikana. Tämä oli Gigantin kaikkien aikojen suurin Black Friday -kampanjatulos, ja vielä vaikean saatavuustilanteen keskellä. Isojen kodinkoneiden, kuten pesukoneiden ja kuivausrumpujen, suosio kertoo siitä, että harkitut hankinnat olivat tänä vuonna tuloksemme kivijalka. Yksittäiseksi hittituotteeksi nousi robotti-imuri, mikä kuvastaa arjen helppouden arvostamista. Saimme myös ennakoitua suuremman määrän tavaraa, ja sen vuoksi pystymme jatkamaan vielä montaa tarjousta muutaman päivän pidempään”, kuvailee Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström.
Robotti-imureiden myynti lähes kolminkertaistui vuodentakaiseen verrattuna.
Gigantin mukaan kampanja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Myymälöiden asiakastyytyväisyys kampanjan aikana kasvoi viime vuoteen verrattuna useilla prosenteilla. Se otetaan kiitollisena vastaan tänä aikana, jolloin mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Henkilökunta oli valmistautunut kampanjaan huolella pitkin syksyä, ja kaikki halusivat onnistua. Keskityimme pitämään huolta erityisesti henkilöstön jaksamisesta panostamalla sisäisiin tukitiimeihin ja koko talon hengennostatukseen”, kuvailee Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka.
Erityisesti Gigantin yritysmyynti kasvatti Black Friday -kampanjamyyntiään huomattavasti.
”Kasvoimme viime vuoteen verrattuna lähes 20 %. Se on kovan työn tulos, mutta myös luottamuksenosoitus asiakkailta. Teimme alkusyksyn myötä historian suurimman järjestelmäuudistuksen, jonka käyttöönotto ehti hidastaa toimintaamme harmillisesti, mutta jokainen kivi käännettiin, jotta kaikki saatiin kuntoon vuoden suurinta kampanjaa varten. Nettimyyntimme paisui viime vuoteen nähden 2,5-kertaiseksi, mikä antoi aihetta riemuun ja varmuutta tulevaan”, iloitsee Gigantin yritysmyynnin johtaja Jarno Sainio.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »