Startup- ja teknologiatapahtuma Slush järjestetään jälleen vuoden tauon jälkeen Helsingissä Messukeskuksessa keskiviikkona ja torstaina 1.-2. joulukuuta.
Tänä vuonna loppuunmyyty tapahtuma on suunniteltu vallitsevista olosuhteista johtuen aiempiin vuosiin nähden rajoitetulle 8 000 hengen yleisölle.
Helsingin kaupunki on tapahtuman yhteistyökumppani, ja Slushin yhteydessä Helsinki esittelee myös uuden, kaupungin kansainvälistä tunnettuutta kasvattamaan luodun Helsinki Partners -yhtiön. Helsingin kaupungin tavoitteena on tukea kasvuyrityskenttää ja lisätä tietoisuutta Helsingistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Helsinki haluaa olla kasvuyrityksille paras paikka tehdä liiketoimintaa. Tavoitteena on olla vuoteen 2025 mennessä Euroopan johtava alusta kokeiluille ja uutta luovalle yritystoiminnalle. Siksi Helsinki tukee myös Slushin ulkopuolella hautomopalveluita etenkin niillä aloilla, joilla on merkittävä vaikutus kaupungin toimintaan. Esimerkkeinä mainittakoon Helsinki Education Hub, Health Incubator Helsinki ja Urban Tech,” tiivistää Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkineva.
Helsingissä vuonna 2016 perustettu Maria 01 -kasvuyrityskeskittymä on jo nyt yksi Euroopan merkittävimmistä startup-kampuksista. Se on saanut toiminnastaan laajasti tunnustusta ja viimeisimpänä marraskuussa 2021 tasavallan presidentin myöntämän kansainvälistymispalkinnon.
Slushissa Helsingin kaupunki näkyy monella tavalla. Kaupungilla on Slushin päätapahtumassa Messukeskuksessa oma esittelytila, jossa jaetaan tietoa sijoittajille, yrityksille ja startupeille tarjolla olevista palveluista. Lisäksi Helsingin kaupunki isännöi tapahtumassa Helsinki Partners Loungea, jossa on tarjolla monipuolista asiaohjelmaa eri kohderyhmille sijoittajista startupeihin. Helsinki Partners Lounge sijaitsee Slushin päätapahtuman yhteydessä, mutta siihen pääsee tutustumaan myös ilman pääsylippua.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Helsinki Partners Loungen tuottaa kaupungin uusi yhtiö Helsinki Partners, jonka roolina on vahvistaa kaupungin kansainvälistä tunnettuutta ja erottautumiskykyä. Uusi yhtiö yhdistää Helsinki Business Hubin ja Helsinki Marketingin toiminnot ja sen toiminta lanseerataan Slushin yhteydessä.
”Helsinki Partnersin tehtävänä on vahvistaa kaupungin menestystä kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa. Uusi yhtiö edistää investointien, tapahtumien, osaajien ja vierailijoiden houkuttelua, kaupungin kansainvälistä markkinointia sekä maineen rakentamista. Helsingin kansainvälinen tunnettuus ja kyky erottautumiseen nousevatkin tulevaisuudessa korostetusti menestyksen keskiöön,” kertoo tammikuun alussa Helsinki Partnersin toimitusjohtajana aloittava Clarisse Berggårdh.
Lisäksi Helsingin kaupunki on mukana myös monissa Slushin aikana järjestettävissä sivutapahtumissa, kuten Finnish Flow -tapahtumassa Ateneumissa sekä Helsingin yliopiston Y Science -tapahtumassa. Kaupunki on esillä myös Slushin virallisella Speakers Dinnerillä Savoy-teatterissa, Oodissa järjestettävässä Founders Dayssä sekä kaupungintalon tapahtumatorilla järjestettävässä mediapäivässä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »