Suomalainen, kiinalaisen Tencentin pääomistama, peliyhtiö Supercell on julkaissut tänään Suomessa uuden Clash Mini -pelinsä.
Supercell julkisti kerralla kolme uutta Clash-sarjan peliä huhtikuun alussa. Nyt näistä Clash Mini on julkaistu beetatestin piiriin kuuluvissa maista, joista yksi on Suomi muiden Pohjoismaiden ja Kanadan ohella.
Clash Mini on ”strateginen lautapeli osana Clash-universumia”, jossa pelaajat asemoivat lempihahmonsa taisteluihin. Näitä Mini-hahmoja voi kerätä ja päivittää.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clash Mini on nyt ladattavissa Androidille Google Playsta ja Applen iPhoneille ja iPadeille App Storesta.
We are now live in 🇫🇮! If you are in Finland click the link: https://t.co/TsCRwAEPXP and enjoy!
Other regions to follow! pic.twitter.com/wvFiiokqbd
— Clash Mini (@ClashMini) November 8, 2021
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
CLASH MINI IS NOW OFFICIALLY LIVE IN ALL BETA REGIONS! 🇫🇮🇸🇪🇩🇰🇮🇸🇳🇴🇨🇦 Download now: https://t.co/TsCRwAEPXP
Oh… And… Stay tuned for our official Cinematic Trailer! https://t.co/gcJ9I7vRuI pic.twitter.com/Q0XsVfjMGF
— Clash Mini (@ClashMini) November 8, 2021
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kevään tiedotus kehitteillä olevista peleistä oli Supercellille poikkeuksellinen. Supercell on muutenkin tänä vuonna aktiivisesti pyrkinyt kehittämään uutta, sillä testattaviin julkaisuihin on lukeutunut myös Everdale-peli.
Toistaiseksi laajasti Supercell on julkaissut vuodesta 2012 alkaen vain viisi peliä (2012 Clash of Clans ja Hay Day, 2014 Boom Beach, 2016 Clash Royale sekä 2018 Brawl Stars), jotka kaikki ovat ylittäneet yhden miljardin dollarin rajan bruttomyynnissä. Kolmesta Clash-pelistä ja Everdalesta haetaan nyt mahdollista jatkoa tälle menestystarinalle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuosien kuluessa Supercell on kehittänyt myös monia muita pelejä, jotka eivät kuitenkaan ole edenneet lopulta laajaan julkaisuun. Supercellin toimintatapaan kuuluu peleille asetettu todella korkea vaatimustaso sekä päätöksen pelin julkaisusta jättäminen sen kehittäneelle tiimille.
Supercellin liikevaihto ja tulos ovat laskeneet viime vuodet merkittävien uusien pelijulkaisujen puuttuessa, joten uusien pelien menestykselle olisi tilausta. Vuonna 2020 Supercell ylsi raportoituun 1,30 miljardin euron liikevaihtoon ja 407 miljoonan euron käyttökatteeseen (EBITDA eli tulos ennen rahoituseriä, veroja, poistoja ja arvonalentumisia). Käyttökate oli reilut 31 prosenttia liikevaihdosta, eli Supercell oli toki edelleen erittäin kannattava. Ennätystasolla Supercellin liikevaihto oli vuonna 2016, jolloin se ylsi 2,1 miljardiin euroon. Vuonna 2017 liikevaihto laski 1,8 miljardiin ja vuonna 2018 1,37 miljardiin euroon, josta nähtiin pieni käänne ylöspäin 1,4 miljardiin euroon vuonna 2019 ennen jälleen viimevuotista laskua.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »