Zoomin ilmaiskäyttäjät alkavat pian nähdä mainoksia kokousten jälkeen. Zoom-blogissa tiedotetaan uudistuksista.
Korona-aikana suosioon nousseeseen Zoom-videopuhelupalveluun saatetaan pian lisätä mainoksia. Mainontaa on nyt alettu koekäyttää ”eräissä maissa” Basic-ilmaiskäyttäjillä, mutta tarkemmin testin laajuudesta ei tiedoteta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainokset eivät kuitenkaan hypi ruudulle kesken kokouksen. Sen sijaan niitä esitetään tapaamisen päätyttyä Zoom-ikkunassa, ja maksavat asiakkaat eivät niitä näe.
Myös Basic-asiakkaille mainoksia näytetään vain, mikäli tapaamisen käynnistäjä on niin ikään ilmaiskäyttäjä. Jos siis maksava Premium-asiakas, kuten vaikkapa oppilaitos, käynnistää etätapaamisen, eivät ilmaiseksi osallistuvatkaan näillä näkymin joudu mainoksia katselemaan.
Zoomin mukaan toistaiseksi mainokset ovat palvelussa vasta kokeilussa. Nähtäväksi jää, julkaistaanko ne myöhemmin laajemminkin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Zoomin ilmaiskäyttäjillä on muitakin rajoituksia, joista merkittävin lienee 40 minuutin aikaraja etätapaamisille. Myös mainoksilla pyrittäneen pian houkuttelemaan käyttäjiä maksaviksi asiakkaiksi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »