Samsungin tämän syksyn taittuvanäyttöiset älypuhelinuutuudet ovat todella myyneet erittäin hyvin, vakuuttaa Samsungin Suomen mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom.
Samsung toi simpukkamallin Galaxy Z Flip3 5G:n ja kirjan tavoin avautuvan Galaxy Z Fold3 5G:n saataville elokuun lopulla. Laitteiden ympärillä on ollut hyvä pöhinä: kaikki raportit niin maailmalta, muun muassa Samsungin kotimarkkinolta Etelä-Koreasta, kuin lähempää ovat kertoneet vahvasta ennakkomyynnistä ja kovasta kiinnostuksesta. Tästä viikosta alkaen, vain noin kuukausi laitteiden markkinoilletulosta, Samsung kuitenkin myös aloitti yhdessä jälleenmyyjien kanssa Suomessa mittavan kaupantekijäiskampanjan, jossa taittuvanäyttöisen älypuhelimen ostajille tarjotaan kaupan päälle nyt televisiota, läppäriä tai uutta Galaxy Watch4 -älykelloa, joiden arvot liikkuvat sadoissa euroissa.
Avokätinen kampanja herätti eilisessä artikkelissamme kysymyksen: onko Samsungin uusien taittuvanäyttöisten älypuhelinten väitetty kova suosio vain silmänlumetta?
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Ei ole”, vastaa Samsung-pomo Engblom.
Sen sijaan kysyntä uusille taittuvanäyttöisille Samsung-älypuhelimille on aidosti ollut suurta, myös Suomessa.
Yhdessä Galaxy Z Flip3 ja Fold3 ovat myyneet Suomessa tähän mennessä myynnin aloituksesta enemmän kuin esimerkiksi perinteisemmät Galaxy Note20 -sarjan huippupuhelimet viime syksynä vastaavassa ajassa, kertoo Engblom.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Suomessa Galaxy Z Flip3 on myynyt noin 40 kertaa enemmän kuin edeltäjänsä ja yhteensä uusia taittuvia on myyty noin seitsemän kertaa enemmän kuin edellisiä malleja Galaxy Z Fold2:n saavuttaessa hyvän suosion jo viime vuonna”, kommentoi Samsungin mobiililiiketoiminnan johtaja Mika Engblom Mobiili.fille tähänastista myyntiä verrattuna edeltäviin malleihin vastaavassa ajassa viime vuonna niiden myyntiintulon jälkeen.
Samsung on jo aiemmin kertonut, että sillä on suuret odotukset taittuvanäyttöisten älypuhelinten myynnin kasvulle tänä vuonna – tavoitteena on ollut muuttaa taittuvat näytöt erikoisuuksista osaksi valtavirtaa.
Edellä mainittu alkuvaiheen myynnin seitsemänkertaistuminen Suomessa onkin eittämättä kova suoritus.
Edullisemmat hinnat, parempi kestävyys ja nyt kaupantekijäiset houkuttimena
Uusilla malleilla suurempaa suosiota on lähdetty tavoittelemaan myös edullisemmilla hinnoilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Galaxy Z Flip3 5G:n suositushinnat Suomessa ovat 1 079 euroa (128 Gt) ja 1 149 euroa (256 Gt) tallennusmuistin määrästä riippuen. Vaikka edullisesta älypuhelimesta ei toki vieläkään ole kyse, ovat hinnat yli 30 prosenttia alhaisemmat kuin mitä olivat edeltävien Galaxy Z Flipin (1 550 €) ja Galaxy Z Flip 5G:n (1 649 €) suositushinnat Suomessa. Myös Galaxy Z Fold3 5G tuli myyntiin noin 10 prosenttia edullisemmalla hinnalla kuin edeltäjänsä – suositushinnat ovat 1 879 euroa (256 Gt) ja 1 979 euroa (512 Gt).
Hinnan ohella Samsung on panostanut viimeisimmissä taittuvanäyttöisissä älypuhelimissaan toiseen seikkaan, joka on vielä pistänyt monia harkitsemaan tarkasti taittuvanäyttöisen älypuhelimen ostamista: kestävyyteen. Sekä Galaxy Z Flip3 5G että Galaxy Z Fold3 5G ovat monella eri tavoin aiempaa kestävämpiä.
Molempien runko on nyt kovempaa alumiinia, joka on Samsungin mukaan 10 prosenttia sen aiemmin käyttämää vahvempaa, ja samalla myös vahvinta mitä älypuhelimissa on ikinä käytetty. IPX8-luokituksen myötä vedenkestävyys on lisäksi nyt tullut nyt osaksi taittuvanäyttöisiä älypuhelimia: sekä Galaxy Z Flip3 5G:n että Galaxy Z Fold3 5G:n on testattu kestävän upotus veteen 1,5 metrin syvyyteen 30 minuutin ajaksi, eikä vedenkestävyydestäkään tarvitse enää taittuvan näytön takia tinkiä.
Lisäksi Samsung on tehnyt parannuksia myös taittuvan näytön kestävyyteen. Käytössä on edelleen ohut Ultra Thin Glass -lasi. Uusi näyttöpaneelikerrosrakenne sekä suojakalvo merkitsevät kuitenkin kestävyyden olevan 80 prosenttia aiempaa parempi. Juuri taittuvan näytön kestävyys on ollut monille huolenaihe, jonka takia taittuvanäyttöistä älypuhelinta ei ole ehkä uskaltanut ostaa. Samsung on tehnyt uusissa malleissa parhaansa tämän pelon poistamiseksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsungin Suomen mobiililiiketoiminnan johtajan Mika Engblomin mukaan tällä viikolla alkaneiden uusien kaupantekijäiskampanjoiden takana on myös nimenomaan se, että niiden avulla taittuvanäyttöisten älypuhelinten ostajiksi yritetään houkutella nimenomaan sellaisia asiakkaita, jotka ovat harkinneet taittuvanäyttöisen älypuhelimen ostamista jo entuudestaan. Kun kaupan päälle voi nyt saada hyvän edun, voi se sinetöidä aiemmin vielä harkintavaiheeseen jääneen ostopäätöksen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »