Elokuvateatteriketju Finnkino varoittaa Facebookissa leviävästä huijauksesta, jossa on käytetty hyväksi sekä sen nimeä että 30. syyskuuta ensi-iltaan tulevaa uutta James Bond -elokuvaa No Time To Die -elokuvaa.
Julkaisussa kerrotaan mahdollisuudesta voittaa kaksi lippua kommentoimalla julkaisua. Pian tämän jälkeen onnekkaat ”voittajat” ohjataan yksityisviestillä sivustolle, jossa on tarjolla 2 euron varausmaksuksi muotoiltuna niin sanottu tilausansa. Antamalla omat tietonsa ja hyväksymällä ehdot sitoutuukin lippujen saamisen sijaan tilaukseen, josta veloitetaan Ilta-Sanomien mukaan 33,50 euroa kahden viikon välein.
”Finnkinon nimissä on perustettu uusi Facebook-sivusto (Finnkino Suomi), jossa mainostetaan kisaa uudesta 007-elokuvasta. Kyseessä on huijaussivusto eikä tällä ole mitään tekemistä Finnkinon tai ko. elokuvan kanssa”, toteaa Finnkino tiedotteessaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vastaavaa huijausta voidaan levittää myös muin keinoin kuin Facebookissa, esimerkiksi sähköpostiviesteillä.
Finnkino muistuttaa, että sen virallisen ja oikean Facebook-sivuston tunnistat sinisestä tunnisteesta nimen perässä. ”Erityisesti kannattaa pitää mielessä, että Finnkinon järjestämissä kilpailuissa tai markkinointiviesteissä ei koskaan kysytä luottokortti- tai pankkitietoja”, Finnkino myös toteaa.
Jos on haksahtanut tilausansahuijaukseen, kannattaa olla yhteydessä pankkiin oman maksukortin sulkemiseksi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »