YouTube on käyttäjämääriltään selkeästi suurin videopalvelu, mutta katseluajoissa mitattuna valta on vaihtumassa. App Annien tilastot paljastavat TikTokin menneen ohi.
TikTokia käytetään jo YouTubea enemmän Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. YouTuben katselijakunta on laajempi, mutta tiktokkaajat käyttävät sovelluksen parissa enemmän aikaa. Isossa-Britanniassa TikTok ohitti katseluajoissa mitattuna YouTuben jo kesäkuussa 2020, ja johto on sittemmin vain kasvanut.
Yhdysvalloissa historiallinen käänne tapahtui sen sijaan viime huhtikuussa, kun TikTokin keskimääräinen katseluaika jätti YouTuben vastaavan taakseen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Käyttäjämäärissä YouTube on kuitenkin yhä aivan omaa luokkaansa. Googlen omistamalla videopalvelulla on maailmanlaajuisesti yli kaksi miljardia käyttäjää, mihin verrattuna TikTokin 700 miljoonaa näyttää perin vaatimattomalta.
TikTokin lukemissa ei kuitenkaan ole huomioitu kotimarkkina Kiinaa, jossa sovellus tunnetaan nimellä Douyin.
Tuoreissa katseluaikatilastoissa on vertailtu yksinomaan Android-sovelluksen käyttöaikoja. Applen alustoilla ja verkkoversiolla YouTube saattaa yhä olla TikTokin edellä, mutta Shorts-lyhytvideoiden saapuminen jo Suomeenkin osoittaa, ettei Googlen videopalvelu aio jäädä sivustaseuraajaksi TikTokin suosion jatkuvasti kasvaessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »