Kansainvälinen startup- ja teknologiatapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 1.-2. joulukuuta 2021. Näin tapahtuma on tekemässä paluun viime vuoden jäätyä välistä koronapandemian vuoksi.
Slush julkaisi tänään tapahtuman ensimmäiset puhujat tänään ja kertoi avaavansa julkisen lipunmyynnin 1. syyskuuta. Tänä vuonna tapahtumaan odotetaan yhteensä 8 000 osallistujaa.
Kiinnostus Slushia kohtaan on ollut huomattavaa jo ennen julkisen lipunmyynnin avaamista. Jo 30 prosenttia lippukapasiteetista on myyty startupeille ja sijoittajille kevään ja kesän aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Slushin mukaan kävijämäärää pienennetään aiemmista vuosista, jotta tapahtuma pystytään järjestämään turvallisesti ja menestyksekkäästi. Tapahtuman suunnittelussa kerrotaan kiinnitetyn erityistä huomiota muun muassa tapahtuma-alueella liikkumiseen, tehostettuun siivoukseen ja maskien käyttöön, jotta tapahtuma voidaan viedä läpi terveysturvallisesti.
”Muualla Euroopassa on otettu käyttöön jo turvallisuusstandardiksi muodostuneita käytäntöjä, joita haluaisimme hyödyntää myös Slushissa. Seuraamme jatkuvasti lainsäädännön muutoksia ja esimerkiksi koronapassin käyttöönottoa Suomessa. Mikäli tilanne joulukuussa sallii, otamme välittömästi vastaavanlaiset sisäänpääsyn ehdot käyttöön tapahtuman turvallisuuden varmistaaksemme”, Slushin toimitusjohtaja Miika Huttunen kertoo.
Tämän vuoden Slush-tapahtuman teema rakentuu yrittäjyyden uuden aikakauden ympärille. Slushin mukaan se haastaa kävijänsä pohtimaan millä tavalla yrittäjyyden tulisi muuttua, jotta pystytään vastaamaan aikamme suurimpiin haasteisiin. Tänä vuonna Slushin lavalla nähdään muun muassa UiPathin perustaja-toimitusjohtaja Daniel Dines, maailman johtavan pääomasijoitusyhtiön Sequoian Euroopan osakas Luciana Lixandru sekä Googlen omistaman tekoälylaboratio DeepMindin operatiivinen johtaja Lila Ibrahim.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Tänä vuonna Slushissa on paikalla enemmän yrittäjiä ja sijoittajia suhteessa kokonaiskävijämäärään. On siis aiempaa todennäköisempää, että Slushissa tapaamasi henkilö joko jakaa kanssasi samat haasteet tai osaa auttaa sinua ratkomaan ne”, Huttunen lisää.
“Viimeisen 18 kuukauden aikana olen keskustellut yli sadan yrittäjän ja sijoittajan kanssa. On ollut hämmästyttävää nähdä miten hyvin yrittäjät ovat sopeutuneet vallitsevaan tilanteeseen. Samalla on kuitenkin tullut entistä selvemmin ilmi se kuinka vaikeaa ja yksinäistä yritysten rakentaminen ajoittain on. Monet kaipaavat Slushista saatavaa energiaa, oppeja ja muiden yrittäjien näkemistä. Niitä on mahdotonta toteuttaa videon välityksellä”, Huttunen summaa.
Uutena konseptina tämän vuoden Slushissa nähdään muun muassa Builder’s Studio, jossa kahden päivän aikana käydään läpi kaikki ne osa-alueet markkinoinnista kansainväliseen laajentumiseen, mitkä kasvuyrittäjän tulee hallita. “Tavoitteenamme on luoda paras eurooppalainen kasvuyrittäjyyden opetuskokonaisuus, johon yrittäjät voivat palata uudelleen myös Slushin jälkeen”, kuvailee Huttunen.
Vuonna 2019 Slush toi Helsinkiin 25 000 osallistujaa, yli 3 500 startupia, 2 000 sijoittajaa ja 600 median edustajaa. Tänä vuonna tapahtumaan odotetaan 8 000 osallistujaa, joista 3 200 startup-yrittäjiä ja 1 500 sijoittajia. Yhteensä tapahtumassa tullaan näkemään yli 150 puhujaa ja moderaattoria.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »