Applen viimeisin, 26. syyskuuta julkaistu iOS 14.7.1 -käyttöjärjestelmäpäivitys iPhoneille on tuonut osalle käyttäjiä merkittäviä ongelmia, sillä päivityksen jälkeen iPhone ei ole enää välttämättä suostunut yhdistymään mobiiliverkkoon.
Käyttäjät ovat valittaneet ongelmista muun muassa Applen yleisellä yhteisöpalstalla sekä myös sovelluskehittäjille tarkoitetulla keskustelupalstalla.
Ongelmista kärsivät käyttäjät ovat kertoneet, että iPhone esittää vain tiedon, ettei verkkoon ole yhteyttä (”No service” / ”Ei verkkoa”).
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ongelmat eivät näyttäisi koskevan vain tiettyä iPhone-mallia, sillä niistä on raportoitu laajasti niin iPhone 6s:n, iPhone 7:n, iPhone 8:n kuin myös esimerkiksi iPhone 11:n osalta, on 9to5Mac-sivusto kertonut.
Applen ”Ei verkkoa” -tilanteeseen tarjoaman tukisivun ohjeista ei ole ollut apua ongelmiin. Apple muun muassa suosittelee mobiilidatan kytkemistä päälle ja pois, laitteen uudelleenkäynnistämistä, operaattoriasetusten päivitysten tarkistamista, SIM-kortin poistamista ja asettamista uudelleen laitteeseen sekä verkkoasetusten nollaamista, mutta nämä eivät ole tässä yhteydessä auttaneet.
Apple ei ole tiettävästi vielä kommentoinut asiaa. Saattaa kuitenkin olla, että Apple työstää jo korjausta ja voi julkaista sen esimerkiksi iOS 14.7.2 -päivityksessä lähitulevaisuudessa. Siihen asti ongelmia kohdanneiden käyttäjien on nähtävästi vain odotettava ja toivottava ongelmien poistuvan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jollei iOS 14.7.1 -päivitystä ole vielä omassa iPhonessa, voi myös sen asentamisen kanssa odottamista harkita. Toisaalta päivitys toi tärkeän korjauksen jo hyväksikäytettyyn haavoittuvuuteen, minkä takia päivitys olisi puolestaan hyvä asentaa mahdollisimman pian.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »