YouTube kertoo tuottaneensa alustalla ansaitseville käyttäjilleen vuosien varrella peräti 30 miljardia. Yhteensä tienaavia tuottajia on jo kaksi miljoonaa.
YouTube julkaisi vuonna 2007 kumppaniohjelman, jonka tarkoituksena oli kannustaa kansalaisia videoita tekemään rahallisin porkkanoin. Nyt, 14 vuotta myöhemmin, ohjelma on tuottanut YouTube-kanavien ylläpitäjille jo yhteensä 30 miljardia Yhdysvaltain dollaria eli reilut 25 miljardia euroa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kaiken kaikkiaan toimillaan tienaavia tuottajia on YouTubessa jo kaksi miljoonaa, ja he ovat jakautuneet tasaisesti ympäri maailman. Ensimmäinen koronavuosi 2020 oli ennätyksellinen, sillä kumppanuusohjelmaan liittyi mukaan yli kaksi kertaa enemmän kanavia kuin edellisenä vuonna.
YouTube kehuskelee ohjelmansa kehittävän myös työtä ja hyvinvointia paikallistasolla. Videopalvelu kuvailee itseään erääksi maailman vaikutusvaltaisimmista tuottajayhteisöistä ja laskeskelee luovansa välillisesti noin 345 000 työpaikkaa yksinomaan Yhdysvalloissa.
Samalla videopalvelu kertoo onnistuneensa edelleen vähentämään epäsopivan sisällön määrää alustallaan. Kaikesta uudesta sisällöstä vain noin 0,17 prosenttia on tilastojen mukaan häiritsevää tai haitallista, tiedotteessa kerrotaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tätä nykyä YouTubessa on tarjolla yhteensä peräti 10 erilaista ansaintaväylää aina suoratoistosta mainosten myyntiin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »