Comcast ja ViacomCBS kertoivat eilen 18. elokuuta yhdistävänsä voimansa uuden SkyShowTime-suoratoistopalvelun muodossa, joka aloittaa toimintansa Suomessa ja yhteensä yli 20 Euroopan maassa vuonna 2022. Tarkempaa aikataulua ei ole vielä tiedossa.
Keväällä 2021 Suomessa uudelleen lanseerattu suoratoistopalvelu Paramount+ tulee muuttumaan jatkossa osaksi laajempaa SkyShowtimea, jossa mukana on myös sisältöjä Comcastin mediabrändeiltä.
Tilaushinnasta ei vielä varmuutta
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uuden suoratoistopalvelun hinnasta ei ole vielä tietoa, vaan muun muassa kuukausitilauksen hinta tullaan julkistamaan vasta myöhemmin.
Todennäköisesti laajemman sisällön myötä uusi palvelu tulee kuitenkin olemaan korkeahintaisempi kuin Paramount+, jonka hinta suoraan tilattuna Suomessa on nyt 6,99 euroa kuukaudessa, mutta joka kumppaneiden kautta on tarjolla alle 6 euron hinnallakin.
Sisältöä kahdelta mediajätiltä – heti yli 10 000 tuntia katsottavaa
Toistaiseksi kerrotun mukaan uusi suoratoistopalvelu tulee sisältämään premium- ja alkuperäissisältöä Skylta, NBCUniversalilta, Universal Picturesilta, Peacockilta, Paramount+:lta, Showtimelta, Paramount Picturesilta ja Nickelodeonilta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Näistä Sky, NBCUniversal, Universal Pictures ja Peacock ovat Comcastin mediabrändejä ja Paramount+, Showtime, Paramount Pictures sekä Nickelodeon puolestaan ViacomCBS:n mediabrändejä.
Uuden palvelun tarjonnan on kerrottu kattavan kaikki tyylilajit ja yleisöt, kuten käsikirjoitetun draaman, lapset ja perheet, tunnetut franchise-nimikkeet, ensi-iltaelokuvat, paikalliset tuotannot, dokumentit ja paljon muuta.
Yhteensä SkyShowtime-palvelu tulee tarjoamaan ”yli 10 000 tuntia huipputekijöiden viihdettä ja rakastetuimpia sisältöjä kaikkialta maailmasta”. Palvelussa tullaan näkemään niin kuukausittaisia ensiesityksiä, uutuuselokuvia ja tv-ensi-iltoja, klassikoita sarjojen ja elokuvien osalta sekä viihdettä lapsille ja perheille.
Vielä myös ennen SkyShowtimen lanseerausta myös Paramount+-suoratoistopalvelu tarjoaa uutuuksia. Syksyllä palvelussa nähdään muun muassa American Rustin ja Dexter: New Bloodin ensi-illat, Yellowstonen 4. tuotantokausi sekä paljon muita uutuuksia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuonna 2022 Paramount+:n koko tarjonta siirtyy SkyShowtimeen. Jo nykyisin osana Paramount+:aa oleviin sisältöihin voi tutustua aiemmassa jutussamme.
”SkyShowtimen lanseerauksen myötä meillä on ainutlaatuinen tilaisuus hyödyntää globaalia sisältökoneistoamme erittäin laajan ja nopeasti kasvavan suoratoistopalvelun tarjoamiseen”, sanoo ViacomCBS Networks Internationalin toimitusjohtaja Raffaele Annecchino.
”SkyShowtime yhdistää NBCUniversalin, Skyn ja ViacomCBS:n parhaat ohjelmasisällöt Peacockin alustateknologiaan tarjoten todella houkuttelevan kokonaisuuden ja tunnettuja brändejä koko perheelle”, kommentoi Sky-konsernin toimitusjohtaja Dana Strong.
Uuden suoratoistopalvelun teknologia ja sovellukset tulevat siis perustumaan Yhdysvalloissa jo julkaistun Peacockin pohjalle. Peacock ei ainakaan toistaiseksi tue 4K-tarkkuutta, HDR-laajasävyskaalaa eikä Dolby Atmos -tilaääntä. Tulevista päivityksistä ei ole tietoa.
Taustalla uusi yhteisyritys
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
SkyShowtime-palvelun taustalla uusi kumppanuus rakennetaan yhteisyritykseksi, jossa ViacomCBS ja Comcast ovat mukana yhtä suurella investoinnilla ja määräysvallalla.
Järjestely vaatiikin vielä ensin myös asianmukaiset viranomaishyväksynnät ennen uuden palvelun lanseerausta. Tämä saattaa vaikuttaa myös SkyShowtimen tarkempaan julkaisuaikatauluun vuoden 2022 aikana.
Sekä Comcast että ViacomCBS ovat yhdysvaltalaisia mediajättejä.
Comcast on suuri kaapelitelevisio ja -verkkoyhtiö, joka osti mediayhtiö NBCUniversalin vuonna 2011. Brittiläisen satelliittitelevisioyhtiö Skyn Comcast osti vuonna 2018.
Yhdysvalloissa heinäkuussa 2020 avattu Comcastin Peacock-suoratoistopalvelu on kerännyt elokuuhun 2021 mennessä yhteensä 54 miljoonaa rekisteröitymistä. Tästä vain murto-osa on kuitenkin maksavia tilaajia. Toukokuussa 2021 premium-tilaajia oli 10 miljoonaa.
ViacomCBS puolestaan on Viacomin ja CBS:n yhdistymisestä joulukuussa 2019 syntynyt yhtiö. Viacom ja CBS olivat jo aiemmin olleet samaa yhtiötä ennen jakautumista vuonna 2006. ViacomCBS tunnetaan myös MTV:n omistajana.
ViacomCBS:n eri suoratoistopalveluilla, kuten Paramount+:lla, Showtimella ja BET+:lla, on viimeisimmän tiedon mukaan 42 miljoonaa tilaajaa.
Yhdysvalloissa Comcastin Peacock ja ViacomCBS:n Paramount+ ja sen muut palvelut jatkavat edelleen erillisinä palveluina. Lisäksi Euroopassakaan uutta SkyShowtime-palvelua ei nähdä Skyn suurilla markkinoilla (Iso-Britannia, Irlanti, Saksa, Itävalta ja Italia), mutta niistä Isossa-Britanniassa, Italiassa ja Saksassa Sky on solminut hiljattain kumppanuuden Paramount+-palvelun jakelusta.
Suomen lisäksi SkyShowtime julkaistaan yli 20 maassa, mukaan lukien Alankomaissa, Albaniassa, Andorrassa, Bosnia-Hertsegovinassa, Bulgariassa, Espanjassa, Kosovossa, Kroatiassa, Montenegrossa, Norjassa, Pohjois-Makedoniassa, Portugalissa, Puolassa, Romaniassa, Ruotsissa, Serbiassa, Slovakiassa, Sloveniassa, Tanskassa, Tshekissä ja Unkarissa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »