Facebook haastaa TikTokin entistä kovemmin. Reels-julkaisut saapuvat laajemmin osaksi yhtiön palveluita, Facebook tiedottaa.
TikTok on tunnetusti noussut etenkin nuorten suosioon lyhyillä, nopeatempoisilla videoillaan. Sittemmin muut palvelut ovat kopioineet menestysidean, ja myös Facebookin omistamaan kuvapalvelu Instagramiin ne saapuivat jonkin aikaa sitten nimellä Reels.
Nyt Facebook on vahvistanut Reelsien saapuvan hiljalleen myös Facebook-sovellukseen. Julkaisujen idea on hyvin samankaltainen kuin Instagramin puolella: käyttäjä voi nopeasti kuvata lyhyen videon, koristella sitä haluamillaan suotimilla ja lisätä sopivan musiikin Facebookin tarjoamasta valikoimasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ääniraidan videolle voi nauhoittaa myös itse tai valita sopivan toisesta Reels-julkaisusta, mikäli alkuperäinen lataaja on tämän sallinut.
Reels-julkaisuille on Facebook-syötteellä oma painikkeensa, josta julkaisuja pääsee luomaan. Lisäksi yhdysvaltalaiskäyttäjille tarjotaan mahdollisuutta jakaa Instagramissa luotuja Reelsejä myös Facebookin syötteelle.
Reelsit voi julkaista ystäville, tietyille ystäville tai kaikille, joka on oletusvaihtoehto. Lisäksi Reels-videoita voi esitellä Facebook-ryhmissä kaikkien jäsenten kesken.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin Reels-videot ovat toistaiseksi kokeiluasteella, ja ne ovat käytettävissä vain Yhdysvalloissa, Meksikossa, Kanadassa ja Intiassa. Myöhemmin ne saatetaan julkaista laajemminkin, mutta vahvistusta asialle ei toistaiseksi ole.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »