Snapchat keksi aikanaan 24 tuntia näkyvissä pysyvät, koko ruudun älypuhelimella täyttävät tarinajulkaisut. Sittemmin Facebookin omistama Instagram kopioi ne erittäin menestyksekkäästi, ja sama julkaisumuoto on tuttu tätä nykyä myös Facebookista ja WhatsAppista.
Muutkin palvelut ovat kokeilleet tarinajulkaisumuodon kopioimista omiin palveluihinsa omina versioinaan, ja kaikki eivät todellakaan menestyksekkäästi. Nyt Twitter on myöntänyt oman epäonnistumisensa.
Twitter on päättänyt lopettaa oman Fleets-julkaisumuotonsa tarjoamisen. Twitter aloitti Snapchatin ja Instagramin tarinoiden tavoin 24 tuntia näkyvissä pysyvien Fleets-julkaisujen testaamisen keväällä 2020 ja julkaisi ominaisuuden maailmanlaajuisesti marraskuussa 2020. Nyt vain kahdeksan kuukautta myöhemmin Twitter on päättänyt Fleetsin lopettamisesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Twitterin mukaan syynä Fleetsin lopettamiseen on yksinkertaisesti sen alhaiseksi jäänyt suosio. Lisäksi Fleets ei täyttänyt myöskään Twitterin odotuksia keskustelujen aktivoimisesta palvelussa.
Vahvasti kuva- ja videopainotteisten Snapchatin ja Instagramin tarinoiden sijaan Twitterin Fleets-julkaisut oli suunniteltu myös ikään kuin rajallisen näkymisajan twiiteiksi.
3. elokuuta alkaen Fleets-julkaisuja ei enää näy Twitterissä. Niiden sijaan Twitterin etusivunäkymän ylälaidassa näkyvät vain parhaillaan aktiiviset Spaces-live-äänikeskusteluhuoneet, jotka Twitter toi saataville kaikille käyttäjille tänä keväänä. Ne ovat puolestaan Twitterin vastine muutama kuukausi sitten hittisovellukseksi nousseelle Clubhouselle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Fleetsin poistuessa Twitter kertoo päivittävänsä tavallisten twiittien julkaisunäkymää uusilla, aiemmin Fleets-julkaisuissa käytettävissä olleilla kamera- ja kuvanmuokkausominaisuuksilla, kuten tekstin muotoilumahdollisuuksilla sekä GIF-tarroilla kuvien päällä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »