Facebook on esitellyt uutiskirjealustansa. Facebook Bulletinin käytöstä ei ensi alkuun koidu kuluja.
Facebook tarjoaa käyttäjilleen jos jonkinlaista palvelua deittailusta verkkomaailman kirpputoreihin. Nyt lanseerattu Facebook Bulletin on yhtiön vastaus Substackin ja Revuen kaltaisille, suosituille uutiskirjealustoille. Bulletinin kautta kuka hyvänsä voi ennen pitkää lähettää halukkaille uutiskirjeitä esimerkiksi sähköpostin tai Facebookin välityksellä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Bulletin-uutiskirjeet voivat olla maksullisia tai maksuttomia, päätäntävalta on sisällöntuottajalla itsellään. Facebookin mukaan palvelun käyttö on ”julkaisussa” myös ilmaista, eikä yhtiö siis ota mahdollisista tuloista itselleen minkäänlaista osuutta.
Kilpailijoista Substack kahmaisee itselleen kymmenyksen, Twitterin hiljattain ostama Revue taas viisi prosenttia. Myös Facebook Bulletinin käytöstä tehtäneen myöhemmin maksullista samalla periaatteella, mutta toistaiseksi se on ilmaista.
Facebook-pomo Mark Zuckerbergin mukaan Bulletinin on tarkoitus olla toimiva tiedotuskanava esimerkiksi pienille toimijoille, joiden voi muuten olla vaikeaa saada sanansa ja viestinsä suuren yleisön kuultavaksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vielä toistaiseksi Facebook Bulletin on käytössä vain rajatusti, eikä uusia sisällöntuottajia tällä hetkellä oteta palvelua kokeilemaan. Ennen pitkää se kuitenkin julkaistaneen laajemminkin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »