Google lanseeraa maailmanlaajuisesti uuden Play Media Experience Program -ohjelman, jonka tavoitteena on houkutella lisäsovelluksia ja parempaa integraatiota valituissa kategorioissa Googlen alustoille.
Aiemmin Play Media Experience Program on ollut jo beetatestivaiheessa valittujen kumppanien kanssa. Jatkossa se on saatavilla kaikille ehdot täyttäville mediasovelluksille ympäri maailman. Ohjelman kautta Google tarjoaa kumppaneilleen matalamman 15 prosentin komission sovelluskaupan kautta kulkevista ostoista ja tilauksista verrattuna tavanomaiseen 30 prosentin komissioon.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ohjelmaan voivat liittyä videosisältöjen sovellukset, jotka tarjoavat tuen Android TV:lle, Google TV:lle ja Googlen Cast-alustalle, äänisisältöjen sovellukset, jotka tukevat Wear OS:ää, Android Autoa, Android TV:tä ja Google Castia sekä kirjasovellukset, jotka on optimoitu myös tablettilaitteille ja taittuvanäyttöisille laitteille kuin myös Googlen Android-tableteille esittelemälle Entertainment Space -tilalle. Äänikirjasovellusten tulee tukea myös Wear OS:ää ja Android Autoa.
Google pyrkii uudella ohjelmallaan houkuttelemaan lisää sovelluksia erityisesti älypuhelinten Android-käyttöjärjestelmän ohella myös muille alustoilleen kuin myös sovelluksia hyödyntämään Googlen tarjoamia ominaisuuksia ja rajapintoja.
Googlen matalamman sovelluskaupan kautta tapahtuvista ostoista ottaman komission lisäksi Play Media Experience Program -ohjelmaan osallistuvat sovellukset hyötyvät myös promootioista Play-kaupassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mukaan ohjelmaan päästäkseen sovelluksella tulee olla myös yli 100 000 aktiivista asennusta Google Playn kautta. Lisätietoa ohjelmasta löytyy Googlen sivuilta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »