Facebook lisää panostustaan kauppapalveluihinsa sovelluksissaan. Lisäksi Instagramiin on tulossa visuaalinen kamerahaku, Facebook-pomo Mark Zuckerberg paljasti suorassa lähetyksessä Facebookissa. Asiasta uutisoi Engadget.
Instagramilla voi pian etsiä mielenkiintoisia tuotteita kameraa apuna käyttäen. Esimerkiksi Googlen tarjoamaa kamerahakua muistuttava toiminto löytäisi Instagramin vällityksellä kaupan, jossa käyttäjän himoitsemaa tuotetta on saatavilla. Kameralla voisi osoittaa vaikkapa tyylikästä takkia ja löytää vastaavan Instagramista tai verkkokaupoista.
Samalla kerrottiin Facebook Shops -kauppapalvelun suunnitellusta laajenemisesta myös WhatsAppiin. Jatkossa yritystilien käyttäjät voivat luoda kaupalleen oman piensivun myös WhatsAppiin ja täten tarjota kuluttajille palvelua aiempaa helpommin ja sovellusta vaihtamatta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viime aikoina WhatsAppiin on tuotu myös tuotekatalogit, ja tuoreimpien uudistusten myötä Shops-integraatio syvenee viestipalvelussa entisestään. Samalla Shops laajenee myös Facebookin Marketplaceen.
Toimitusjohtaja Zuckerberg kertoi myös tulevista Shops-mainoksista, joita voisi Facebookin palveluissa kohdentaa tietynlaisille asiakkaille. Uudenlaisesta mainontavälineestä kerrottiin kuitenkin toistaiseksi varsin ylimalkaisesti, ja tarkemmin siitä kuultaneen myöhemmin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »