Facebook alkaa kokeilla mainoksia Oculus-virtuaalitodellisuuslaitteissaan. Ensimmäisernä mainokset saapuvat suosittuun peliin, yhtiö tiedottaa.
Facebook pyörittää useita sosiaalisen median palveluita, ja mainostulot ovat yhtiölle elintärkeitä muodostaessaan peräti 97 prosenttia somejätin tuotoista. Nyt mainoksia halutaan levittää uudelle alustalle, Oculus-virtuaalitodellisuuslaitteisiin.
Ensimmäisenä Oculus-käyttäjien on määrä alkaa nähdä mainoksia räiskintäpeli Blastonissa, ja tulevien viikkojen aikana ne leviävät laajemminkin myös muihin Oculus-sovelluksiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin mukaan mainoksissa noudatetaan tarkasti samoja säännöksiä kuin vaikkapa Facebookissa ja Instagramissa. Täten käyttäjät voivat myös Oculus-alustalla estää tiettyjen mainoksien näkymisen tai selvittää, miksi juuri he näkevät juuri kyseisen mainoksen.
Facebook painottaa myös, ettei Oculus-mainoksissa käytetä virtuaalitodellisuuslaitteeseen paikallisesti tallennettua tietoa. Esimerkiksi Oculus-laitteiden kameroiden tai liiketunnistimien tallentamaa materiaalia ei siis mainoksissa hyödynnetä.
Kyseessä on merkittävä muutos Oculus-virtuaalitodellisuuslaitteiden toimintaan, niissä kun ei tähän mennessä ole mainoksia näkynyt.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »