Apple tiedottaa sivuillaan App Store -uudistuksista, jotka helpottavat sovelluskehittäjien arkea. Kehittäjät voivat jatkossa paremmin kohdentaa sovellustensa markkinointia muun muassa mukautettavin sovellussivuin ja järjestää tapahtumia sovelluksissaan.
Applen App Storella on noin 600 miljoonaa viikoittaista käyttäjää 175 maassa, ja vuosien varrella Apple on maksanut sovelluskehittäjille jo noin 190 miljardia euroa. Valtavassa sovelluskaupassa oman ohjelman esille tuominen on kuitenkin vaikeaa, ja tätä Apple pyrkii uudistuksilla helpottamaan.
Vastedes sovelluskehittäjät voivat luoda monia erilaisia näkymiä sovellustensa sivuille App Storessa. Eri käyttäjät saattavat nähdä eri kuvakaappauksia tai tekstejä, ja jopa koko sovelluskuvake saattaa olla tyystin toisenlainen. Näin kehittäjät voivat kokeilla, mikä käyttäjiä eniten kiehtoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toinen merkittävä uudistus liittyy sovellusten sisäisiin tapahtumiin, joita esimerkiksi Pokémon GO:ssa järjestetään tasaisin väliajoin. Jatkossa tapahtumia voi mainostaa suoraan App Storessa, jossa ne saavat ensi kertaa näkyvyyttä aivan uudella tavalla.
Tähän asti tapahtumista ovat saaneet tiedon lähinnä sovelluksen jo ladanneet aktiivikäyttäjät, mutta jatkossa uusia käyttäjiä voi houkutella mukaan tapahtumia App Storessa mainostamalla.
App Storen uudistukset ovat tulossa niin uusien kuin kokeneidenkin kehittäjien käyttöön.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »