Alkuvuodesta sosiaalisen median ilmiöksi noussut Clubhouse-palvelun sovellus julkaistiin toukokuun aikana maailmanlaajuisesti myös Android-laitteille. Alun perin Clubhouse oli saatavilla vain Applen iPhoneille.
Clubhousen idea ovat erilaiset live-äänikeskustelut huoneissa, joiden ylläpitäjät voivat nostaa mukaan osallistujia myös kuuntelijoista.
Clubhouse on ladattavissa Google Play -sovelluskaupasta, mutta sovelluksen käyttäjäksi liittyminen vaatii edelleen kutsun aiemmalta käyttäjältä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt Clubhouse on ilmoittanut, että sillä on jo päivätasolla yli 2 miljoonaa käyttäjää Androidilla. Aiemmin käyttäjämääräksi iPhonella on kerrottu jo hyvän aikaa sitten yli 10 miljoonaa. Clubhousen Android-sovelluksen toiminnot kehittyvät pikku hiljaa samalle tasolle iPhone-sovelluksen kanssa.
Samalla Clubhouse on kertonut luopuvansa kesän aikana kutsujärjestelmästä ollessaan valmis nopeampaan käyttäjämäärän kasvuun.
✨ Town Hall Highlights 5/30 ✨
💚 Getting closer to feature parity for our 2m+ Android users every day
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
🌐 Heading for general release sometime this summer! That means the next few updates will be about discovery, notifications, and less visible but very crucial improvements
— Clubhouse (@Clubhouse) May 30, 2021
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clubhouse on jakanut viime aikoina varsin niukasti kutsuja, mikä on myös painanut palvelun käyttäjämäärän kasvua. Clubhouse on halunnut rajoittaa kasvuaan vahvistaakseen resurssejaan kasvun hallitsemiseksi. Clubhouse nosti huhtikuussa uuden rahoituskierroksen, raportoidusti jo neljän miljardin dollarin eli noin 3,4 miljardin euron arvostuksella. Uuden rahoituksen määrästä ei ole tietoa.
Clubhousen mukaan se työstää tulevissa seuraavissa päivityksissä parannuksia sisältöjen löydettävyyteen, ilmoituksiin sekä vähemmän näkyviin, mutta tärkeisiin taustaparannuksiin.
Alkuvuodesta Clubhouse oli vielä uniikki, mutta nyt sille on jo tiedossa lukuisia kilpailijoita. Facebook kehittää omaa kopiotaan ja myös LinkedIn on kiinnostunut suositusta formaatista. Pisimmälle on ehtinyt Twitter, joka jo julkaisi oman Spaces-toimintonsa Clubhousea haastamaan. Spotify on niin ikään liittymässä kilpaan omilla keskusteluratkaisuillaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »