Viime kuukausien aikana sosisaalisen median ilmiöksi noussut Clubhouse-palvelu on nyt toteuttanut uuden rahoituskierroksen,
Clubhouse itse ei ilmoituksessaan kertonut uuden rahoitusten määrää tai arvostusta, joka yhtiölle uudella rahoituskierroksella määriteltiin. Uutistoimisto Reuters raportoi lähteeseensä perustuen rahoituskierroksen kuitenkin arvostavan yhtiön 4 miljardin dollarin eli noin 3,4 miljardin euron arvoiseksi.
Clubhousen idea ovat live-äänikeskustelut huoneissa, joiden ylläpitäjät voivat nostaa mukaan osallistujia myös kuuntelijoista. Palvelu julkaistiin vasta noin vuosi sitten huhtikuussa 2020, mihin nähden yltäminen nyt 4 miljardin dollarin arvostukseen on tietenkin melkoinen saavutus.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clubhousen raportoitiin jo aiemmin käyvän neuvotteluja uudesta rahoituskierroksesta 4 miljardin dollarin arvostuksella, joka oli sama summa, jolla Twitterin kerrottiin käyneen neuvotteluja Clubhousen ostamisesta.
Clubhouse nosti viimeksi rahoitusta tammikuussa, jolloin yhtiö arvostettiin 1 miljardin dollarin, noin 850 miljoonan euron, arvoiseksi.
Uudella rahoituskierroksella pääsijoittajana toimi nyt edellistäkin rahoituskierrosta johtanut Andreessen Horowitz -pääomasijoitusyhtiön rahasto. Muita sijoittajia olivat pääomasijoitusyhtiöt DST Global ja Tiger Global sekä yksityishenkilö Elad Gil.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clubhouse-sovellus on vasta saatavilla iPhoneille. Android-sovellus on työn alla, mutta tarkkaa tietoa julkaisuaikataulusta ei ole. Lisäksi Clubhouseen rekisteröityminen vaatii edelleen kutsun. Latauksia Clubhousella on reilusti yli 10 miljoonaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »