Spotify on hankkinut yrityskaupassa urheiluteemaisiin live-keskusteluihin keskittyneen Locker Room -sovelluksen. Kaupan myötä musiikkipalvelu kokeilee jotain uutta ja haastaa samalla Clubhousen, esimerkiksi Axios uutisoi.
Johtava musiikin suoratoistopalvelu Spotify on ostanut Betty Labsin, jonka tunnetuin tuote on Locker Room -niminen älypuhelinsovellus. Sovellus on viime kuukaudet tarjonnut helppokäyttöisen kanavan reaaliajassa käytäville, eritoten urheiluteemaisille äänikeskusteluille. Toimijana Betty Labs on verrattain pieni työllistäen vain parisenkymmentä henkeä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotify aikoo laajentaa Locker Roomin toiminta-alaa integroimalla sen omaan palveluunsa. Spotifyn äänikeskusteluissa on lisäksi tarkoitus keskustella urheilun lisäksi monesta muustakin aiheesta, musiikkia, artisteja ja yleisöä tietenkään unohtamatta.
Spotify on jo aiemmin ilmaissut tahtonsa kehittää uusia keinoja, joilla musiikintekijät ja kuuntelijat pääsisivät paremmin yhteyksiin toistensa kanssa. Keskustelusovelluksen osto on täten luonnollinen peliliike, ja myös nykytrendin mukainen.
Pandemia-ajan hitiksi on live-keskusteluineen noussut Clubhouse-niminen sovellus, jota monet toimijat ovat jo alkaneet säälimättä kopioida. Spotifyn äänikeskustelut saavatkin tulevaisuudessa kilpailla esimerkiksi Facebookin vastaavan toiminnon kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Clubhousen innoittamana myös Instagram on suunnittelemassa omaa keskustelutoimintoaan. Twitter puolestaan ehti jo julkaista oman Twitter Spacesinsa, joka niin ikään muistuttaa läheisesti Clubhousea.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »