Nordean palveluihin laajasti vaikuttava katko jatkuu yhä maanantai-aamuna.
Sunnuntaina 7. maaliskuuta kello 1.00 yöllä alkaneiden palvelukatkojen piti loppua palveluista riippuen viimeistään kello 21.00 ja tai 24.00 sunnuntaina, eli vuorokauden vaihtuessa maanantaihin.
Jo sunnuntai-illalla Nordea kuitenkin viestitti palvelukatkon jatkuvan suunniteltua pidempään, ja toisti ilmoituksensa nyt maanantaiaamuna. Näin Nordean asiakkaiden palvelut ovat poissa käytöstä jo reilusti toista vuorokautta ja palvelukatko on laajentunut viikonlopulta myös arkipäiville.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nordean mukaan se päivittää tietoa heti, kun palveluita saadaan jälleen asiakkaiden käyttöön. ”Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta”, Nordea toteaa.
Palvelukatkon syyksi on kerrottu Nordean tietojärjestelmille tehtävät välttämättömät muutos- ja ylläpitotyöt.
Valitettavasti eilinen palvelukatko on huomattavasti pitkittynyt. Päivitämme tietoa heti, kun palveluita saadaan jälleen asiakkaiden käyttöön. Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta. https://t.co/xoWKbOhHa1
— Nordea Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) March 8, 2021
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alun perin korttien osalta katkon arvioidaan päättyvän noin kello 21.00 ja muiden palveluiden osalta noin kello 24.00.
Nordean aiemman tiedoksiannon mukaan palvelukatkon aikana Nordean korteilla ei voi nostaa käteistä, eikä Nordean pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat näin ollen myös pois käytöstä katkon ajan. Korttimaksaminen onnistuu kuitenkin rajoitetusti esimerkiksi kaupoissa ja kylmäasemilla, mutta senkin osalta voi esiintyä hitautta eikä maksaminen välttämättä onnistu, Nordea varoittaa.
Katko koskee myös Nordea Rahoituksen maksukortteja Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard ja TUOHI Mastercard sekä palveluita kuten OmaLuotto, Nettiluotto, Autoluoton tiedot 24/7 ja Nordea Rahoitus Portaali. Palvelukatko vaikuttaa Nordean palveluihin myös matkalla ja ulkomailla ollessa, niin kortteihin kuin verkko- ja mobiilipankkeihin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Näiden palveluiden piti olla poissa käytöstä sunnuntaina 7.3. kello 01.00-21.00 – palvelukatko jatkuu yhä:
- Käteisen nosto ja tallettaminen automaateilla
- Käteisen nosto kauppojen kassalta
- Korttimaksaminen suurelta osin
- Apple Pay-, Google Pay-, Fitbit- ja Garmin-maksut
Näiden palveluiden piti olla poissa käytöstä sunnuntaina 7.3. kello 01.00-24.00 – palvelukatko jatkuu yhä:
- Laskunmaksuautomaatit
- Verkkopankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
- Mobiilipankki (henkilö- ja yritysasiakkaat)
- Tunnistautuminen Nordean palveluihin (tunnuslukulaite, tunnuslukusovellus, tunnuslukukortti)
- Tunnistautuminen Nordean tunnuksilla muiden palveluihin (E-tunniste, esimerkiksi julkisten palveluiden käyttö Nordean pankkitunnuksilla)
- E-maksu
- Maksuliikenne ja maksupalvelut
- Nordea Wallet
- Nordea Investor
- Siirto, MobilePay (kun käytössä Nordean kortti)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »