Telia on kertonut, että nykyisin sen omistukseen kuuluva C More kasvatti tilaajamääriään viime vuonna yli 50 prosenttia.
Yhdeksi merkittäväksi syyksi C Moren kasvulle Telia näkeekin sen palveluiden ja C Moren ympärille luodun yhteistyön.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Helmikuun alusta eteenpäin C Moren liiketoimintavastuu on myös siirtynyt MTV:ltä Telialle. Vastuu sisällöistä säilyy jatkossakin MTV:llä. Telia osti runsas vuosi sitten MTV:n ja C Moren Suomessa osana ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin yrityskauppaa. Ensimmäinen yhteistuote, C More TV, tuotiin markkinoille viime lokakuussa. Se on tarjolla vain Telian liittymäasiakkaille ja tuo viihdeohjelmat kuluttajien puhelimiin ja älylaitteisiin edullisemmin, 4,95 eurolla kuukaudessa. Verrattuna tavalliseen 12,95 euron hintaiseen C More -tilaukseen C More TV -paketista puuttuu osa ulkomaisista sisällöistä ja se sisältää mainoksia.
”Tuotteen huima suosio on yllättänyt meidätkin. Yli 50 000 uutta tilaajaa kolmessa kuukaudessa osoittaa, että ihmiset ovat halukkaita yhdistämään liittymän ja laatusisällöt”, Telian kuluttajaliiketoiminnan johtaja Krista Korelin iloitsee.
C More kasvatti viime vuonna tilaajamääräänsä 53 prosenttia. Samanaikaisesti sen ohjelmia katsottiin koronapandemian leimaaman vuoden aikana peräti 68 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Myös muut suoratoistopalvelut niin maailmanlaajuisesti kuin Suomessakin ovat kertoneet vahvasta kasvusta viime vuonna.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”C More on nimenomaan suomalaisille suunnattu suoratoistopalvelu. Nyt kun sen liiketoimintavastuu siirtyi helmikuun alussa Telialle, aiomme luotsata C Moren kotimaisten suoratoistopalveluiden kirkkaaksi ykköseksi. Tässä yhtälössä vahva yhteistyö MTV kanssa säilyy ja on edelleen avainasemassa. Sisältöjen hankinta ja tuotanto hoituu yhä MTV:n sisältöammattilaisten toimesta”, Korelin sanoo.
”Kolmen viime vuoden aikana C Moren nopeaa kasvua ovat siivittäneet lukuisat uudet alkuperäissarjat ja yrityskaupan jälkeen yhteistyö Telian kanssa. Sisällöllisesti C More tulee jatkossakin olemaan draaman koti, sillä palvelussa julkaistaan tänä vuonna joka kuukausi uusi kotimainen tuotanto. Lisäksi vahva urheilutarjonta tuo jääkiekon, futiksen ja formuloiden faneille lääkettä urheilunnälkään”, MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen lupaa.
Telian tavoitteena on jatkossa myydä yhteyksiä ja sisältöjä samassa paketissa asiakkaille. Sisältöjä ostaneiden liittymäasiakkaiden määrä on kasvanut lähes 120 prosenttia siitä, kun yhteistyö alkoi.
”Uskon vauhdikkaan kasvun jatkuvan ja näen, että sisältöjen ja yhteyksien liitto säteilee liiketoimintaamme laajemminkin,” Korelin arvioi ja viittaa viime viikolla lanseerattuun Telia Dot 5G -liittymään, joka sisältää samassa paketissa myös C More TV:n.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Telia Dot 5G on maailmanluokan liittymä, jossa digitaalisuus, helppous, nopeus ja sisällöt muodostavat kauniin, sujuvan kokonaisuuden. Olen tyytyväinen, että olemme onnistuneet tuomaan asiakkaille 2020-luvun liittymän kaikkine herkkuineen ja samalla sähköistämään sisältöjen ja yhteyksien liitolla 5G-kilpailua”, Korelin intoilee.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »