Huawei on kertonut uudistavansa tästä päivästä alkaen oman AppGallery-sovelluskauppansa ulkoasun ja käyttöliittymän. Uusi versio julkaistaan tänään Suomessa ja muualla Euroopassa.
Uutta käyttöliittymää Huawei itse kuvailee entistä miellyttävämmäksi käyttää. ”Sovellukset löytyvät entistä helpommin ja sovelluskaupan ulkoasu on entistä yksinkertaisempi. Päivitetty AppGallery mainostaa enemmän sovelluskehittäjien sovelluksia ja tuo niitä oikeanlaisen yleisön nähtäville”, kertoo Huawei.
Uudella Esittelyssä-välilehdellä sovellukset esitellään nyt korttien muodossa. Tarjolla on myös kuratoitua sisältöä, kuten esimerkiksi artikkeleita ja arvosteluja. Päivitettyä Esittelyssä-välilehteä selataan ylhäältä alas, uusista ilmoituksista vanhempiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uuden käyttöliittymän Esittelyssä-välilehden alapuolella ovat Palkintoni- ja Hot Offers -kortit. Hot Offers -kortin takaa löytyy erilaisia kampanjoita, joista valtaosa on saatavilla Suomessa. Palkintoni-osion avulla käyttäjät saavat ilmaisia tuotteita sovelluskehittäjiltä vastineeksi sovelluksen lataamisesta tai rekisteröitymisestä. Ilmaisia tuotteita voivat olla esimerkiksi maksuttomat premium-palvelut tietyksi ajaksi tai ylimääräiset pisteet, joita voi lunastaa peleissä.
Sovellukset ja pelit ovat nyt omilla välilehdillään. Sovellukset-välilehti on samalla suunniteltu uudelleen.
AppGalleryyn julkaistaan jatkossa myös toimituksellista sisältöä, kuten sovellus- ja peliarvosteluja, hyödyllisiä vinkkejä ja erilaisia kokoelmia, joiden halutaan inspiroivan käyttäjiä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Sovellusmäärämme kasvaa päivittäin, ja haluamme asiakkaidemme pääsevän käsiksi tähän runsaaseen sisältöön heti, kun se tulee saataville. Uudistetussa AppGallery-sovelluskaupassa käyttäjät pääsevät selaamaan kuratoitua sisältöä entistä helpommin ja löytävät valikoimasta kiinnostavia ja ilahduttavia sisältöjä”, kertoo Huawein johtava PR- ja viestintäpäällikkö Joonas Nurmela.
AppGallery tarjoaa tällä hetkellä 18 erillistä sovellusluokkaa. AppGalleryn premium-sovellusten joukosta löytyy muun muassa maailmanlaajuinen musiikin suoratoistopalvelu Tidal, puhelu- ja viestisovellus Viber, globaali liikennesovellus Moovit sekä norjalainen Kahoot!, joka on yksi maailman suosituimmista oppimissovelluksista. Suomen sovellustarjonta kasvoi 2020 loppuvuoden aikana muun muassa SmartumPay-, K-Ruoka-, Foodora-, Polar-, Hesburger- ja Maastokartat-sovelluksilla.
Huawein oman sovelluskaupan merkitys sille on kasvanut vuodesta 2019 alkaen, kun Yhdysvaltojen rajoitukset estivät Googlen palvelujen, mukaan lukien Google Play -sovelluskaupan, tarjoamisen Huawein uusissa laitteissa. Vaikka AppGalleryn sovellusvalikoima on kasvanut pikku hiljaa, löytyy kaupasta edelleenkin vain karkeasti noin kolmasosa Google Playn Suomessa suosituimmista sovelluksista.
Huawei lanseerasi AppGalleryn huhtikuussa 2018. Toistaiseksi AppGallery on saatavilla 170 maassa ja sillä on jo yli 530 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää globaalisti, joista merkittävä osa toki Kiinassa. Tammi-syyskuun 2020 välisenä aikana Huawei AppGallerysta ladattujen sovellusten kokonaislatausmäärä ylsi 384,4 miljardiin ja Huawei teki yhteistyötä 2,3 miljoonan sovelluskehittäjän kanssa ympäri maailmaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »